Co tam ciekawego/erpegowego u mnie?

Otrzymuję sporo listów (ok, maili), na które, przeważnie, staram się w miarę szybko odpowiadać. Czasami niestety praktyka pokazuje, że jest to dość trudne zadanie, zwłaszcza, gdy jedną sprawę trzeba opisywać kilku osobom, a że nie wypada wysługiwać się "kopiuj & wklej", cóż. Jedną z tego typu spraw, jest pytanie, które zadaje mi kilku z Was: "Czy tworzę cichaczem jakiś projekt RPG?".

Krótka odpowiedź: no ba, pewnie że tak.

Dłuższa odpowiedź: tak, siedzę sobie w ciszy i spokoju, przelewając myśli w trzy "małe" projekty.

Zasadniczo, zwykle wyznaję zasadę, że nie warto (mi) pisać o czymś, czego wersja beta nie wala mi się po dysku twardym. Niemniej, z racji, iż w/w pytanie pada w listach do mnie może nie aż tak często, ale, jednak, z zauważalną tendencją, odpisuję, co i jak dzieje się za kulisami RPG Kepos. Wiele, niewiele - sami pewnie ocenicie, szczęśliwie, nigdzie mi się nie śpieszy, nie mam też parcia na szkło, coby w jednym roku "na gwałt" zaprezentować jakąś niewielką, sympatyczną grę. Choć, być może, pod koniec 2013 roku...

1) (Nie)wiadomy projekt - żyje i ma się, jak na me sceptyczne oko, w miarę dobrze. Wczoraj podesłałem "górze" chyba ostatni fabularny kawałek kodu (takie przydzielono mi głównie zajęcie - eksploatować lekkie pióro skryby [nie narzekam, jakby kazali mi siedzieć nad mechaniką, byłoby dziesięć razy gorzej]). Rdzeń samej mechaniki jest praktycznie gotowy (od dłuższego czasu trwają już jego beta-testy), wszystko zatem sprowadza się do tego, aby doszlifować resztę (przykłady, przykłady, krocie przykładów... jak ja tego nie cierpię), ładnie opakować (reszta grafik, layout) i, cóż, wydać. Tym razem "na rynek".

2) Gods Are Lost - jak to sobie "szumnie" zapisałem na początku podręcznika do GALa (Anonima), "GAL jest grą RPG z nurtu independent - czerpiącą inspiracje z takich tytułów oraz pozycji jak: Shadow Sorcerer (1991), The Path (2007) Journey (2011) i From Dust (2011) - kładąc przy tym silny nacisk na motyw wędrówki, wagi podejmowanych w niej wyborów oraz reakcji tłumu.". Niewielki (w założeniach, do 30 stron góra) projekt niżej podpisanego, krzyżówka i misz-masz w/w pozycji, z lekką nutą sandbox'a RPG, mitologii skandynawskiej oraz... dokonań psychologa Roberta Plutchika w zakresie badania emocji ludzkich.

Trzy pierwsze strony, nieczytelne, ot, by zobaczyć jak wyglądają zwykle "skrybie prototypy", nim ktoś podda je obróbce.
3) Metro:TURPS * - zdziwieni? W sumie, ja też. Raz, że tworzę heartbreakera (miks NS i AW? - nie, to się nie może udać [just kidding z tym miksem]). Dwa, że w sumie sam nie wiem konkretnie po co (hej, z marzeń o wypuszczeniu gry "licencjonowanej" drukiem, wyrosłem już dawno). I trzy, że coraz bardziej podoba mi się to, co sobie w tym wordowskim pliku bazgrzę. Ogólnie, wychodzi po prostu "projekt dla mnie i paru mych znajomych", którzy lubią i cenią cykl Metro, a chcieliby w niego pograć również "by pen & paper". Zawsze jest to jakiś target, a i sam jestem ciekaw, jak wyjdzie mi ten "powrót do korzeni" po latach. 

Tyle z mej strony. Jak widzicie, spokojnie robię sobie swoje Póki co, priorytetem jest oczywiście pierwsza pozycja (z wiadomych powodów, plus, taka odgórna "belka" - nie wypada nic nie robić, skoro poza mną siedzą nad nim inni ludzie). Kolejnym na liście jest GAL, gdyż, po prostu, chciałbym wi(e)dzieć, jak będzie on się sprawdzał podczas testów. Wreszcie, leniwie oraz nieśpiesznie (...bo niby dlaczego mam się z tym gdziekolwiek śpieszyć?), Metro. Szczęśliwie, mam jeszcze jakieś życie prywatne, więc wszystko powyższe nie zabiera mi aż tak wiele czasu, jak mogłoby zabierać.

I, IMHO, jest to zdrowe podejście.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. * - nazwa przypadkiem zbieżna z GURPS, ale użyta mechanika nie ma z nim nic wspólnego. Swoją drogą, walnąłbym jakąś lepszą grafikę, ale mój ukochany photopin.com coś cały dzisiejszy dzień szwankuje.

4 opinii.:

Wypada trzymać kciuki.

Dzięki! Zobaczymy, co tam z tego wszystkiego wyniknie.

Peace,
Skryba.

Metro? Zacny pomysł! A co do tego że "na rynek" czyli wersja komercyjna tak?

Witam. Ja chciałam się spytać o pisanie RPG. Gdzie mogłabym się dowiedzieć więcej i znaleźć grupę?

Prześlij komentarz