Dobre wieści #4 - Pewfell PL!

Dawno (no, całe pół roku ;)) nie było w Ogrodzie żadnej ciekawej lub interesującej akcji/inicjatywy, prawda? Czas to trochę zmienić, aby, w oczekiwaniu na, tym razem dość długo, zapowiadaną aktualizację RPG Kepos na v 2.5, mieć tutaj coś, co można będzie ciągnąć przez kilka ładnych miesięcy. I tak właśnie dochodzimy do Pewfell. Komiksu.

Wpierw jednak, kilka słów wyjaśnienia - co z akcją SD PL? Jest zawieszona. Posiadam co prawda zgodę większości Autorów na tłumaczenie ich tekstów, niemniej, z powodu niespecjalnie miłej dla mnie sprawy związanej z innym tłumaczeniem, chwilowo nie mam najmniejszej ochoty tłumaczyć czegoś dłuższego niż cała moja ręka. Wybaczcie, nazwijmy to "wypaleniem" oraz "ładowaniem akumulatorów". I tym sposobem...

... dochodzimy do meritum wpisu, komiksu pędzla Chucka Whelona, człowieka, którego prace pojawiają się w takich miejscach jak:  Dover Publications, Buster Books and Minion Games. Member of the National Cartooinst Society & Society of Children's Book Writers and Illustrators ;). Dziś natomiast, jak wyżej, na RPG Kepos macie okazję poznać dość dobrze jedno z jego dzieł.

Czym zatem jest Pewfell?

Pewfell to komiksowy sitcom utrzymany w klimacie epic fantasy. Prezentuje historię niezwykłych przygód kompletnie niekompetentnego czarodzieja, jego żony wojowniczki oraz małego niebieskiego gnoma (płci żeńskiej), który nienawidzi tego pierwszego.

Pewfell rozpoczynał w 2001 roku jako komiks ukazujący się codziennie w sieci. Był jednym z kilku komiksowych serii będących częścią witryny ModernTales.com (rok założenia 2002), aktualizowanej zresztą po dziś dzień. Pewfell można znaleźć również w wielu zakamarkach sieci, jak np. na DrunkDuck, DriveThruComics, ComicXpress, Clickwheel.net, Comic Space i The Wizards of Ur', blogu zawierającym w sobie prace kilku świetnych rysowników komiksów, specjalizujących się w fantasy.

Pewfell został też ukazany w filmie dokumentalnym: "Adventures Into Digital Comics" (z braku polskiego tłumaczenia, pozostawiam tytuł w oryginale - dop. Skryba) oraz został wyróżniony w podręczniku: "Toon Art: The Graphic Art of Digital Carooning", autorstwa S. Withrow.

Inspiracją dla Autora Pewfell były takie komiksowe dzieła jak prace następujących rysowników E.C. Segar, Goscinny & Uderzo, Gilbert Shelton oraz seria książek, których autorem jest Terry Pratchett.


Opinie innych osób, powiązanych ze światem komiksów, na temat cyklu Pewfell:

"Pewfell po prostu kopie tyłki poziomem wykonania, zostawiając sobie w rezerwie kilka kopniaków, na wypadek gdyby pojawiło się kolejnych kilka tyłków do skopania." (Pewfell is kick ass, with extra kick left over in case more ass shows up.)
- Jerry Holkins, Penny Arcade

"Solidna dawka śmiechu, zabawni bohaterowie oraz historia pełna przewrotnego absurdu od jej początku, aż do samego końca. Seria Pewfell pozostaje jednym z mych ulubionych indyczych szarych eminencji świata komiksu: satysfakcjonującą, niewielką objętościowo pozycją." (Solid laughs, funny characters, and ludicrous plot points from start to finish. This remains one of my favorite indy sleepers: a satisfying little book.)
- Marc Mason, ComicsWaitingRoom.com

"Komiksowy majstersztyk dostępny on-line." (An online comic masterpiece).
- Carson Fire , Twórca ElfLife

"Porifingles zostawia słabiutki quiddichowski sport Harrego Pottera daleko w tyle!" (Porfingles kicks  Harry Potter's skinny little quiddich-playing be-hind!"
- Chris Adams, Twórca Yamara

"Inspirujący, niezwykły i oryginalny.- jednym słowem, doskonały komiks online, utrzymany w nurcie fantasy!" (Creative, outrageous, and original – this is an excellent fantasy comic!)
- Alden Scott Crow, Zine World

- - -

Tyle ode mnie, póki co ;). Dla formalności, zgoda tłumaczenia i publikacji na RPG Kepos została uzyskana dnia 1 marca 2013, o 18:13 czasu lokalnego ;). Wszelkie pytania, feedback bądź zwykłe "Cześć!", należy słać na adres: chuck [piesek] pewfell.com. Portfolio Autora dostępne jest pod tym adresem: http://www.whelon.com. Autora można też śledzić/polubić i podpatrzeć co ciekawego robi - na FB.

Natomiast kwestie tłumaczeniowe (i krytykę tegoż ;)), kierujcie pod mój adres (skryba.rpgkepos [piesek] gmail.com). Ciągle zastanawiam się, który dzień będzie najlepszym terminem na "zakotwiczenie" i tworzenie wpisów blogowych z komiksem, jestem jednak pewien, iż wszystko ruszy finalnie w jakiś tydzień przed mymi wakacjami. Cobyście się nie zanudzili od nadmiaru wolnego czasu ;).

Naturalnie, wszelkie komentarze - mile widziane :).

Pozdrawiam serdecznie,
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Jakby komuś umknęło od tego zatrzęsienia linków - oficjalna strona komiksu znajduje się tutaj ;).

6 opinii.:

Świetna myśl! Z niecierpliwością będę wyglądał komiksowych wpisów.

KFC

Kto wie, może przebiją nawet komiksy Noobirusa? ;)

Hej, Skryba. Odezwij się do mnie na @ - mam sprawę, która może Cię mocno zainteresować xD

Wybacz off (nie mogłem znaleźć Twojego @) - post do kasacji :)

@ MZ (ten z komentarzy, nie dość że imiona te same, to i nazwiska na "zet") ;)

Potrzebowałem jakiejś odskoczni od artykułów, czegoś, co pozwoliłoby mi spokojnie rozbudzić na nowo swoje zamiłowanie do tłumaczenia paru języków. Padło na komiksy.

Pisałem do chyba trzech znanych Autorów, odpisał tylko Chuck.

@ KFC

Idź się wybatoż bakłażanem, trollu jeden ;P. A wcześniej mnie ochrzań, że jeszcze Ci na maila nie odpisałem ;).

@ Yarin

Zainteresowało mnie już samo to, iż ktoś się mną interesuje i jakieś ciemne interesy chce prowadzić z dala od publiki oczu ;).

Zjem obiad i dam sygnał. Post pewnie zostanie, na RPG Kepos cenzury, jako takiej, brak. Pozostaje tu tylko propaganda :P.

Pozdrawiam,
Skryba.

PS. Wydaje mi się też, że podałem swego maila w którymś z ostatnich akapitów tego tekstu... no ale nie będziemy się przecież czepiać ;).

KFC

Oj tam masz lepsze rzeczy do roboty, ja to rozumiem :)
I mówię to bez ironii, nie ma co wracać do starych maili, bo to stare maile :P
Chyba, że czujesz mega potrzebę ;)

@ KFC

Niestety, te "lepsze rzeczy do roboty" często są "koniecznymi rzeczami do roboty" - stąd właśnie przesunięcie startu Pewfell na okres wakacyjny.

Obecnie kilka projektów absorbuje moją uwagę i, naprawdę, chciałbym aby choć jeden z nich był "hobbystyczny" (tych natomiast również mi ostatnio nie brakuje).

Nie narzekam jednak. A na maila na pewno kiedyś odpiszę.

Peace,
Skryba.

Prześlij komentarz