The World, The Flesh and The Devil by Paul Czege [edycja polska]

Czyli krótka historia krótkiej gry RPG, pióra Paula Czege ;). Z nie do końca jasnych dla mnie samego powodu, gra, której tłumaczenie było gotowe w 2012, zawieruszyła się aż do nastania roku... 2013. Dopiero ostatnie porządki na dysku, spowodowały odnalezienie kilku dość ciekawych materiałów, w tym, właśnie, pełnej (;P) polskiej wersji, omawianej dziś gry.

Z tego, co wygrzebałem z otchłani tak mego dysku twardego, jak i z skrzynki pocztowej (jeszcze starej), wynikło też, iż samą prośbę o przetłumaczenie WFD, wysłałem do Paula 22 września... 2011 roku (sic!). Z tego co widzę, najwcześniejsza wersja polskiej mutacji tej gry, datuje się na dzień 08.06.2012. Warto też wspomnieć o tym, że odbyły się nawet testy, z 07.2012, oczywiście pod akcją 1hp. Jakimś zrządzeniem losu, gotowy projekt zyskał jednak status LIA (Lost In Action). Tyle, jeśli idzie o moją szybką reakcję ;).

Pamiętam, że ten projekt wchodził w skład grupy podobnych, relatywnie niewielkich objętościowo, gier role playing, przetłumaczonych na polski język. Ta, nigdy oficjalnie nie ogłoszona, inicjatywa (nie moja, acz byłem jej uczestnikiem), zapewne odłożona została na "poza plan". Stąd, być może, całe to w/w zamieszanie wokół polskiej wersji WDF oraz daty i miejsca jej publikacji (innego, niż RPG Kepos). Pomijając to, po beta-teście oraz samym podręczniku, łatwo można dostrzec, iż nie jest to powalający objętością/wizją rozgrywki produkt.

Niemniej, głupio mi go tak zostawiać, gdy wykonało się wszystko "zgodnie z planem i prawem". Stąd, jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda rozgrywka w WDF, bądź, jakie zmiany wprowadzone zostały w jej polskiej odsłonie (...niewielkie, oryginał można znaleźć tu), możecie śmiało pobrać ten kilkustronicowy plik pdf. Ach, może od razu wspomnę, że nie ma korekty/redakcji ;). Wątpliwe, bym jeszcze do niego wrócił, ale, jeśli np. dojrzycie jakiś większy błąd, piszcie śmiało. Poprawi się w kilka sekund i wrzuci "zaktualizowaną wersję".

DOWNLOAD - WFD [PL]

Nic to, ja wracam do M. ;).

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek

PS. O samej grze wiele nie piszę, gdyż, jeśli widzieliście test pod akcją 1hp, wiecie już o niej wszystko ;).

0 opinii.:

Prześlij komentarz