Tak na szybko ;) (a.k.a. projekt RPG na 2013 rok)

Dawno mnie tu nie było, ale tak to zwykle "u mnie w Ogrodzie" jest, że koniec roku obfituje w sytuacje, które zajmują trochę więcej wolnego czasu niż powinny ;). Tak czy owak, żyję, mam się w miarę dobrze i ze spokojem wyczekuję 2013 roku. Nie tylko pod względem erpegowania zdaje się on widnieć jako ciekawy okres. Niemniej, wracając, kolejna kreska w kalendarzu powinna przynieść też... pewien projekt gry RPG.

I co w nim takiego wyjątkowego? W sumie, nic - jak by to napisał włodarz k20 (Darcane), "to ostatnio nic wyjątkowego, pisać grę". Hm, w zasadzie, to właśnie napisał ;). W podsumowaniu roku 2012 u Borejki (link). Także, nic niezwykłego. Mi się przecież również zdarza, raz na jakiś czas, coś tam sobie stworzyć. W tym przypadku, jest jednak inaczej. Z wielu przyczyn, o których, być może, powiem w innych postach. Być może, gdyż nie zależy to w 100% ode mnie, ponieważ...

... ponieważ, tym razem, nie jestem głównym "game designerem" (jak zwał, tak zwał) projektu ;). Innymi słowy, nie jestem jego Autorem. W sumie, nie jest to aż tak dziwne. Raz przecież "tak wyszło", że nie byłem twórcą gry, co jeno jej tłumaczem ;). Lecz, obecnie, nie przypadła mi "w udziale" nawet ta funkcja. Cóż, w skrócie: ktoś "z branży" robi swoją nową grę, a ja, jako niżej podpisany skryba, trochę mu w tym pomagam, wypełniając rolę doradczo-stylistyczno-krytyczną ;). Ogólnie, siedzę w zespole.

Zespole, którego zadaniem jest stworzenie gry. To również nic niezwykłego, prawda ;)? Nawet na RPG Kepos taka sytuacja nie jest niespotykana (nad dwoma "flagowymi" projektami siedział sztab ludzi). Haczyk tkwi jednakże w tym, że obecny projekt ma być, z założenia przygotowywany z myślą "for sale", na rynek. Jest to pewne novum dla mnie (dla Autora gry, już niekoniecznie), gdyż, było nie było, nigdy jakoś podobna sytuacja mi się nie zdarzyła. Ha, najwyraźniej, zawsze musi być ten pierwszy raz.

Tak czy owak, co mogę zdradzić o tym projekcie? Niewiele, z racji tego, że nie ja za niego odpowiadam ;) (... a już na pewno nie odpowiadam za jego reklamę ;)). Niemniej, warto tu wspomnieć o dwóch rzeczach. Pierwsza, projekt jest dosyć zaawansowany (dla porządku: zostałem do niego wdrożony dłuższy czas temu). Mechanika jest niemal kompletna, odbyły się też beta-testy, dające podstawy aby twierdzić, że może być z tego fajny sposób na spędzenie kampanii, dwóch. Mam nadzieję, że kolejne sesje tylko to potwierdzą.

Druga rzecz. Udało mi się "wybębnić" od "góry" pozwolenie na podzielenie się z Wami jedną grafiką z taśmy produkcyjnej ;). Czemu "z taśmy"? Pa-temu, ponieważ trudno mi, na dzień dzisiejszy, orzec, czy będzie ona użyta w głównym podręczniku. Nie mogę również stwierdzić, czy to "tylko" wstępny szkic i czy aby sama Księżniczka nie ulegnie w przyszłości pewnym modyfikacjom, nim na dobre w nim zagości. Tak czy owak, dla zaostrzenia apetytu bądź wzbudzenia Waszego zainteresowania (możecie wybrać ;))...


... tyle ode mnie w starym roku ;). Tradycyjnie, podsumowania blogowania - nie będzie ;P. Time to party!

Pozdrawiam i do zobaczenia w 2013 ;),
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Oryginalna grafika ma wymiary 2480 x 3508 ;). Stąd, po zmniejszeniu, mogą widnieć jakieś "anomalie". Na moim laptopie, przykładowo, tło (w domyśle - białe), ma... seledynowy odcień. Trudno, przeżyjecie ;).
PPS. Podczas mojej nieobecności, RPG Kepos odwiedził kolejny, 54.Gość Honorowy Ogrodu! Imć Misiołak, prowadzący bloga Ursus Ludens. Serdecznie Towarzysza witamy - jeszcze - w starym roku ;).

9 opinii.:

Życzę powodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku!

Grafika jest świetna, po prostu do mnie mówi: "w jakikolwiek podręczniku się znajdę - kupisz mnie". Trudno wyrokować coś na podstawie takie enigmatycznych zapowiedzi, ale ta przykładowa grafika mówi mi, że tworzycie grę bardzo w moim stylu. ;)

Niby tak nic nie mówisz, niby wspominasz, że coś tam sobie dłubiesz... a w rzeczywistości, cholera, coś grubego się szykuje! Gadaj co tam macie! :)

Grafika pobudza wyobraźnie. Mam wrażenie, że będzie to uśmiech w stronę RPG w klimatach bajek i baśni. Tak Królewna Śnieżka dark fantasy.

Pani w szkole mówiła mi tak. Jeżeli powiedziałeś A, to powiedz i B. Zastosuj się kolego do rady starej polonistki.

Pozdro i powodzenia.

KFC

Powodzenia, aby ten nowy rok był 3x płodniejszy od poprzedniego!
i bynajmniej nie życzę wpadki ;)

Wow, czuć lekko burtonowy klimat - lubuję... Doczekać się nie mogę jak odkryjecie karty :)

Fajna ilustracja, powodzenia z projektem :)

@ Sethariel
Dziękuję i wzajemnie :). A. I nie myśl, że zapomniałem o T. :P.

@ Blanche
Wyznam, iż miałem swój niewielki udział w powstawaniu tej grafiki ;). Oraz nazwy. Początkowo była "Zagubiona Księżniczka". Po dokooptowaniu mnie do zespołu, zacząłem forsować "Zbłąkaną" ;).

I tak też zostało, jak widać. Siedzę też trochę w innych "klasach".

@ Borejko
Naturally, sir! Same to you, Łon-don, over and out ;)!

@ Piastun
"Be" :P. W swoim czasie, wszystko w swoim czasie. W najbliższej przyszłości odbędą się zapewne kolejne beta-testy. Swoją drogą, staram się zawsze "coś tam sobie dłubać". Ot, "z zaskoczenia" ;).

@ KFC
Słowo "wpadka" zabrzmiało wystarczająco groźnie bym tu zapewnił, iż poza spokojnym prowadzeniem bloga, robieniem gier i pisaniem maili, nie planuję żadnych poważniejszych zobowiązań ;). Póki co, o :P!

@ Tweet
A ja nie mogę się doczekać, aż wreszcie odpiszesz na maila :P.

@ Owca
Dziękujemy :). Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrym torem.

Pozdrawiam i dziękuję za życzenia oraz komentarze!
Skryba.

Dałbyś chociaż jakiś spojler jakie klimaty.

Prześlij komentarz