ЯED DЯEAM - wpieriod!


ЯED DЯEAM, krasnyj son, czerwony sen. Wiele różnych nazw, kilka wersji gry. Setki maili, kilka telefonicznych rozmów. Nawet nie próbuję liczyć, ile megabajtów plików, wiem tylko, że dużo więcej niż ostatnim razem ;). To samo mogę rzec o gagach, wpadkach i, generalnie, radości, jaką projekt dał każdemu z „czerwonej drużyny”.

Było tego sporo, ba, ciągle jest. 

Ciągle, ponieważ  ЯED DЯEAM nie odchodzi w zapomnienie z chwilą ogłoszenia wyników RzNI.

Nie, gra ma się dobrze "tu i teraz" :). Co, oczywiście, oznacza premierę naszego podręcznika :). W skrócie: za darmo i bez haczyków, otrzymujecie solidną, przetestowaną oraz grywalną produkcję. Dopracowaną, tak jeśli o tekst, jak i o inne elementy gry idzie. Czego chcieć więcej? Tego, aby ktoś w nią kiedyś zagrał oraz podzielił się z nami uwagami na jej temat ;). Merytorycznymi, co warto dodać. W końcu, każdy otrzymany feedback, zawsze się przyda podczas prac nad kolejnymi grami :).

Nie przedłużajmy jednak. O samej grze mogliście przeczytać wiele, teraz natomiast, wreszcie, po tych kilku tygodniach oczekiwania, sami możecie zajrzeć do pełnego, sfinalizowanego podręcznika. Mam nadzieję, że będziecie nim miło zaskoczeni - tak jak miło zaskoczonych było kilka osób (...pozdrawiam, swoją drogą ;)), które otrzymało jego przedpremierową wersję :). Nim to jednak nastąpi, pragnę podziękować osobom, bez których projekt nie mógłby zostać zaprezentowany Wam w takiej postaci.

Przede wszystkim, raz jeszcze, w kolejności dołączania do „czerwonej drużyny”, spasiba dla:

GunarDAN – bo to niesamowite uczucie, gdy ktoś robi ilustracje -specjalnie- dla twojej gry
Tweet – za łamanie systemu mailowego, za dziesiątki sampli oraz, wreszcie ;), za cały layout
Rydygier – za rewolucję, która zmiotła wersję 2.4 i sprawiła, iż wersja 2.5 mogła się pojawić

ЯED DЯEAM miało też w swoich rękach całkiem spore grono osób – betatesterzy, krytycy i ci, którzy w ten, czy w inny sposób, wspierały czerwony sen. Zatem, w kolejności alfabetycznej: Aep Tiennai, Darcane, Evenir, Indoctrine, Jagmin, Judith, Kazegami, KFC, Lucek, Lupus, NoZe, Pirateswoop, Raman, Ryfka, Strzyga, Squid, Vladimir i inni (tak, ci tajemniczy „oni” ;)). Wam również spasiba! Bez Was i Waszych opinii, byłoby ciężko, o czym zresztą sami doskonale przecież wiecie ;).

Poza tym. Dziękuję również osobom z serwisu Poltergeist (Obsłudze Last Inn!), w skrócie, tym, którzy trzymali za nas kciuki, tak podczas trwania RzNI, jak i po jego oficjalnym zakończeniu – Wasza reakcja pozytywnie nas zaskoczyła i podbiłe morale załogi :). Też w kolejności alfabetycznej: AdamWaskiewicz, Aesandill, Albiorix, Andman, Blanchebohomaz, Campo ViejoDarken, de99ial, dzemeuksis, Eliash (powodzenia z MW!), Jade Elenne, jakkubus, kbender (j/w :)), KlanFan, Klapaucjusz, ment, Nadiv, nerv0, Nuriel, Salantor, Sethariel, Szary Kocur, Urko, zegarmistrz. Uf ;).

Jeśli o kimś zapomniałem, szczerze przepraszam! - i poprawę obiecuję ;).

Teraz zaś, długo oczekiwana (cóż, tak jakoś od końca 2010 roku ;]) chwila...


Towarzyszki, Towarzysze – podręcznik do gry ЯED DЯEAM, jest Wasz :)!

O czym jest ЯED DЯEAM? Cytując pewną osobę ;]. "To gra indie w sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega właśnie na snuciu takiej skazki. Gracze wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobowości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losty pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę ma to jednak na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się Carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie".

A jakby powyższy "obraz-link" z jakiegoś powodu nie działał, klikajcie tu :).

Krytykom zaś przypominamy, że robiliśmy to wszystko „for fun” (tak, mniej więcej, wyglądał przebieg naszych prac nad tym projektem ;)) więc nie oczekujcie od nas profesjonalizmu w każdym, najdrobniejszym detalu :). Pamiętajcie, iż w kwestii feedbacku dot. tego, jak działa ta gra, kierujcie swoje pytania pod mój adres: skryba [dot] rpgkepos [pies*] gmail [dot] com. Natomiast w sprawach layoutu (-a?), kierujcie je pod adres: coblynau177 [małpa] gmail [dot] com - to już nie moja działka ;).

Tak... i to by było chyba na tyle z mojej strony :). Chciałbym jeszcze na koniec podziękować zigzakowi za zorganizowanie świetnej inicjatywy. Rozruszała ona scenę polskich gier autorskich :). Stąd, warto takie akcje wspierać, niezależnie od tego "po której stronie stołu" się siedzi ;).

A... co do mnie? Cóż. Na ЯED DЯEAM świat się nie kończy, czyt. pewnie kiedyś pojawi się kolejna , moja bądź nasza, gra. Ale w przypadku tego projektu, ciągle mamy kilka jokerów, na specjalne okazje - "czy mogło być jednak inaczej?" - owszem, mogło :).

Ale „co?”, ale „jak?”, tudzież „gdzie?” czy też „kiedy?” – ha, cierpliwości. W końcu...

... to już zupełnie inna skazka :).

Pozdrawiam!
Michał „Skryba” Ziętek, autor wiadomej gry autorskiej ;)

PS. * - wiecie, że w Federacji Rosyjskiej na naszą „małpę” (@), mówi się „pies”? Nie? No to już wiecie :).

15 opinii.:

Gratuluję, panie Autorze! :) Będę mógł dodać Red Dream do przeglądu gier indie i grać w niego w ramach Orient Expressu. I będę mógł powiedzieć, że to polska gra. Brawo!

W końcu jakiś komentarz na RPG Kepos :P. Ale - tak jak pisałem na Poltergeist - nie ilość, a jakość :). Dziękuję za miłe słowa. Tak, tym razem można już powiedzieć, że ta gra w 100% powstała w naszym kraju. Jako autorka - i za darmo :).

Pozdrawiam!
Skryba.

PS. Fajnie, że w końcu coś ruszyło na k20! - oczekuj komentarza :).

Gratulacje!

Raczej na pewno nie zagram, ale wygląda na kawał świetnej roboty :)

I już dodaję grę do naszego kalendarza RPG: www.gry-fabularne.pl/kalendarz/rok-2012/

Sethariel - dziękuję!

Jak mniemam, przez "sowiecką otoczkę" :)? Pytam bez ironii - jest to dla mnie zrozumiałe, że dla kilku osób będzie to bariera. Ja np., choć uznaję "90 minut" za ciekawą i dobrze zaprojektowaną grę, z powodu innej bariery, też w nią raczej na pewno nie zagram.

Ot, indyki ;). Niemniej - byłem szczery, gdy pisałem, że to nie jest gra dla wszystkich :).

Pozdrawiam!
Skryba.

Mam tylko nadzieje, że w końcu uda mi się zebrać ekipę i zagrać tak jak trza:)
ps. chyba zrobię Ci w końcu ten wykop:P

... pomidor ;>?

Peace ;),
Skryba.

Nie podoba mi się, jest za czerwono, nie lubię czerwonego. No i kto wam podsunął taką beznadziejną okładkę? Powinien za to się wstydzić. A moja ksywka jest za mało widoczna. W końcu to TAKIE zasługi. Ktoś musiał powiedzieć Wam prawdę. ;P

Trzeba przyznać, że wysoko zawiesiliście poprzeczkę.
Ale to dobrze, daliście świetny przykład tego, że indiański, darmowy system RPG może wyglądać świetnie.

Tak trzymać, idę płakać, skasować cały skład Mini War i zaczynać od nowa :P

Gratuluję! Muszę powiedzieć, po pierwszym, szybkim rzucie oka, że Red Dream od strony wizualnej prezentuje się fantastycznie - odwaliliście naprawdę kawał dobrej roboty. Teraz pozostaje wydrukować i na spokojnie zapoznać się z treścią.

KFC

Trochę z poślizgiem, ale chciałem i w tym miejscu podziękować chłopakom odpowiedzialnym za Krasnyj Son, za ogrom włożonej pracy, co widać na każdej stronie tego ślicznego PDFiątka ;)
Udowadniacie, chociażby takim malkontentą jak Jagmin, że jeszcze paru osobom się u nas w Polandzie chce i nawet udaje stworzyć coś na miarę zachodnich produkcji.
Chwałą i szacun Wam za to!

Nie obiecuję że uda mi się moich leniwych graczy "zachęcić" do zagrania, ale przynajmniej będę próbował, oby do skutku :P

Radzieckie Pozdrawlienia ;)

@KFC
Mam nadzieję, że Skryba & Co. lepiej czytają między wierszami. No ale jeżeli ty odebrałeś mój komentarz jako głos niezadowolenia, to życzę by był jedynym, mimo że udawanym. ;)

BTW, pisze się "malkontentOM". W końcu tak mam na drugie. :P

KFC

@Jagmin, piłem do Twojego ostatniego wpisu - jeszcze wisi na sieci ;)

Wiesz, ja jestę hipsterę, więc piszem, jak mi siem podoba ;)

Uf, dobrze, wróciłem z krótkiego odpoczynku ;).

@ Jagmin - toż to mówiłem Tweetowi, że trzeba było wybrać MOJEGO faworyta, którego zresztą LUD wybrał w głosowaniu tajnym i niedemokratycznym :P. Ale nie! Musiał przyjść taki Jagmin i pozamiatać, tzn. wybrać lepszą. A w dodatku teraz narzeka, iż mu nick złą czcionką ustawiliśmy ;).

@ kbender - płakać to ja też będę, gdy okaże się, że trzeba będzie kiedyś "czerwony sen" jakimś innym ogrodowym projektem próbować, co najmniej, dogonić... ech ;). Tak czy inaczej, z niecierpliwością czekamy na Wasz ruch - czwartek coraz bliżej :).

@ Blanche - mogę jedynie mieć nadzieję, że czyta się go równie dobrze co ogląda :).

@ KFC - cóż, ktoś już nam sugerował, byśmy przełożyli RD na rosyj... erm, na angielski język i pokazali zachodowi, jak wyglądają polskie gry autorskie ;).

Co do Jagmina, cóż, to dzięki niemu rozwiązaliśmy jeden z Największych (:P) problemów Red Dream...

... kwestię wyboru okładki ;).

Także, tak, oby takich "udawanych głosów niezadowolenia", było jak najwięcej :). Acz, oczywiście, wszelką merytoryczną krytykę, przyjmiemy z otwartymi ramionami. W końcu, feedback to feedback - zawsze się przyda, gdy będzie trzeba zrobić kiedyś "coś więcej" :).

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za Wasze komentarze!
Skryba.

PS. KFC hipsterem... z kim ja piszę te maile, geez :P.

W takim razie zwracam honor KFC i przepraszam za wtrącanie się. Sam nie zrozumiałem aluzji. A to odnośnie pisowni to taki nawyk. :)

Kiedy my naprawdę doceniamy Twoją radę, gdyż, bez ironii, w pewnym momencie mieliśmy tych okładek po prostu zbyt wiele - i, jak widać, Twój komentarz w finale sprawił, iż podręcznik zdobi taka, a nie inna okładka :).

IMHO - ładniejsza od mojego faworyta :).

Także - poważnie - dziękuję, już bez żadnych "aluzji" :).

Peace!
Skryba.

Prześlij komentarz