Red Dream wkracza do gry! (II) TB3

Przyznam, że tak pozytywnej reakcji na pierwszą część "czerwono-sennego" komiksu się nie spodziewałem (/nie spodziewaliśmy ;)). Dotarły do nas głosy, że część pierwsza była bardziej "zajawkowa" niż informacyjna. Ta druga - właśnie się pojawiła ;). Tu i tam, jak zwykle. Jak widzicie, dziś ciut bardziej merytorycznie. Acz ciągle z dystansem, co dojrzycie w komentarzach znanego Wam Cara ;).





Pamiętajcie również o poprzedniej części komiksu. Zwłaszcza o "słynnym" pierwszym dymku Cara na III planszy ostatniej odsłony cyklu ;). Przedmioty, Przeciwności, Mgła... to wszystko to mechaniczny żargon gry. Dzięki używaniu / tworzeniu / rozpraszaniu w/w rzeczy, podczas sesji tworzy się fabularna, sowiecka skazka... i "przy okazji" ustala się także, która Postać Gracza będzie miała rendez-vous z pewnym Carem ;).

Aha - i tradycyjnie - dla tych osób, które wolałyby mieć to wszystko w jednym pliku: voila, oto i on :).

Pozostaje nam chyba jeszcze skazka o mechanice Red Dream. Odłóżmy ją na nowy tydzień, ok ;)?

Wtedy też poznacie resztę "czerwonej drużyny" i... a, nie, niech to będzie niewielka niespodzianka :).

Pozdrawiam serdecznie,

Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Na forum Poltergeist też może mnie "ścigać", zdradzam tam całkiem sporo rzeczy dotyczących procesu powstawania tej gry ;). I może jeszcze link do klipu, który wprawił Cara w osłupienie. Mocne.

8 opinii.:

Napisz w jednym zdaniu, o czym jest gra. To dobry sprawdzian, czy dizajn jest poprawnie zrobiony.

Petra, to ty napisałaś? Z błędem interpunkcyjnym?! :P

Swoją drogą, ciekawi mnie w jaki sposób można wywnioskować poprawność zaprojektowania gry z jednego zdania? Do pewnego stopnia może i dałoby radę... Ale pozostaję sceptyczny :)

@ Petra Bootmann

RD to gra, w której Gracze (obu płci), używając kart i zasad, tworzą fabularną sowiecką skazkę, która ma na celu ustalić: a) dzieje mości Borzysława, i b) to, która Postać Graczy przegra.

Eksperyment z Re-P3-em miał ustalić, czy tekst gry jest przejrzysty oraz zrozumiały. Opinie i merytoryczna krytyka różnych ludzi (- tak doświadczeniem jak i podejściem do RPG), udowodniły jedno.

Jest.

@ Tweet

http://www.youtube.com/watch?v=9LZ35Ar3r2k

Luz & spokój :). Mam wobec Petry dług wdzięczności za jej ciężką pracę nad tekstem gry In Between PL. Jej pytania odnośnie RD traktuję jako chęć niesienia pomocy naszej załodze.

Nie ma powodu do spięć, a przynajmniej ja go nie widzę :).

Pozdrawiam,
Skryba.

Oj, wybaczcie - nie miałem w zamiarze powodować jakichś "spięć" czy czegoś :)

Proszę o wskazanie błędu z odwołaniem się do zasady. Polecam słownik PWN.

Jeżeli autor nie potrafi w jednym zdaniu wyjaśnić, o czym jest gra, to albo w grze jest zbyt wiele niepasujących do siebie elementów, albo gra próbuje mówić o zbyt wielu rzeczach. Jeśli autor nie wie, o czym jest gra, będzie mu trudno ją projektować dalej, dostrzec błędy i je poprawić.


Błąd tkwi w przecinku przed "czy" (przecinka nie stawiamy przed tym spójnikiem, chyba, że jest powtórzony). Ale to tak naprawdę moje małe dochrzanianie się do nieznaczącego szczegółu, taki niewinny "kuksaniec" w stronę P. Redaktorki.
Nie chciałem wywoływać bulwersacji, sorki :)

90.A.1. Zdanie podrzędne (określające) zawsze oddzielamy przecinkiem od zdania nadrzędnego bez względu na kolejność tych zdań
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629773
90.A.2. Zdanie podrzędne jest zwykle wprowadzane przez jeden z następujących wyrazów (spójników, zaimków lub partykuł): http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629774

Tweet najprawdopodobniej odwołuje się do innej zasady: 90.D.2. Nie rozdziela się przecinkiem zdań złożonych współrzędnie połączonych następującymi spójnikami: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629785
jednak wskazane zdanie jest zdaniem podrzędnym, a nie współrzędnym.

Nie życzę sobie kuksańców z Twojej ani niczyjej strony. Oboje wiemy, że nie jest to niewinna zabawa, ale ustawianie hierarchii i dyskretnie dyskredytuje mnie jako autorkę pierwszego komentarza.

Prześlij komentarz