Socratic Design PL - this is it :). Oficjalny 'koniec' akcji!

This is it. The 'end' of the Socratic Design PL action. This is also the first 'double language' blog note here, on RPG Kepos. It was ment to be long and very complex - but, hey, you are all probably as tired now as I am after, well, hard to figure out how much kb of txt I translated into polish. 'A lot of - and ever more' - it is good answer if you ask me ;].

So. Where to start to end it properly ;)? There are many things I would like to talk about - but I will limit myself to three, most important parts. Firstly - Troy Costisick. I did mention it several times in the RPG Garden but I will do it again - all praises, all words of acknowledgement and simple human respect shall be directed stright to him. Seriously. I am the person who was doing this translating stuff, sure - but Troy is the one who made all those great RPG articles - connected with game designing. Bah, not only he did that - but he shared it (and he is still sharing it - awaiting new notes, man!). For free. Thanks you kindly for that - and for your permission. And for your help with my one 'small' matter that is still 'unofficial' here, in Poland :).

Second thing. The polish RPG fandom strikes back ;). The SD.PL action is now known not only on RPG Kepos but also on Wieża.org (thanks for the Bagno notes - and for forum 'stick'!), GryFabularne (thanks for the news about SD.PL!), Poltergeist (thanks for the articles!) - and even on eRPG forum and -soon will be- on LastInn forum (both - thanks for 'green light' for this action!). Besides that, many thanks goes to all the people who were watching this action and/or placing a comment below my notes. Your support was great, really. Oh, yeah. I feel happy to mention that some of you joined the Socratic Design's 'followers'. Glad to see that, Companions! - it is always a nice thing to note that you are always open for some cool RPG theory :).

And, last but not least. It is really the end? Nope. Well, hope it is not :). I am still waiting for new 'socratic' articles - and I am pretty sure that Troy did not say the last word on his own blog. Therefore - my task is now 'only frozen' for a while. However - it is. And that leads to two consequences. First one - my september holidays ;). I will concentrate on other things now - and, in fact, everything connected with RPG will slow down 'a bit. Why? Well - 'the conversations last' and I am preparing ground for next action(s) ;). Second thing - are my own RPG projects. I would like to finish at least one of them. And beta-test it. Now, finally, I have some more extra free time to spare onto it. Believe me, the SD.PL was very time-consuming emprize (but also very enjoyable!).

While it is 'frozen' - I can do something else :) (...not only RPG-oriented things). Time to rest, heh.

Stay tuned!

Best regards,
Michael 'Scribe' Ziętek.

- - -

W końcu jest. Koniec akcji Socratic Desing PL. Oraz pierwsza 'podwójnie językowa' notka blogowa na RPG Kepos. Miała być długa i rozbudowana - ale, hej, pewnie jesteście tak samo zmęczeni jak ja po tym jak... cóż, trudno powiedzieć ile kilobajtów tekstu przetłumaczyłem na polski. 'Sporo i jeszcze trochę' - to IMO dobra odpowiedź ;).

Więc... jak zacząć by dobrze skończyć ;)? Istnieje w końcu wiele rzeczy o których chciałbym tu napisać - ale ograniczę się do trzech, najbardziej istotnych z nich. Po pierwsze - Troy Costisick. Wspominałem o tym wiele razy w mym Ogrodzie RPG - ale powtórzę to raz jeszcze: wszelkie pochwały, wszelkie słowa uznania i zwykły ludzki szacunek... kierujcie prosto do niego. Poważnie. Ja jestem gościem od tłumaczenia, pewnie - ale to Troy jest tym, który stworzył wszystkie te świetne erpegowe artykuły (powiązane z projektowaniem gier role playing). Ba, nie tylko je opracował - ale podzielił się nimi z innymi (i ciągle to robi - a ja ciągle oczekuję nowych notek!). Za darmo. Dziękuję za to - i za Twoją zgodę. Oraz za Twoją pomoc w pewnej 'małej' sprawie - która ciągle nie jest oficjalna w Polsce :).

Druga rzecz. Polski fandom RPG - kontratakuje ;). Akcja SD.PL jest znana nie tylko na RPG Kepos - ale także na serwisach Wieża.org (dzięki za topienie na Bagnie - za forumowe 'przyklejenie' na forum!), GryFabularne (dzięki za newsy poświęcone SD.PL!), Poltergeist (dzięki za serię artykułów!) - a nawet i na forach eRPG oraz - tak szybko jak to będzie możliwe - na LastInn (obu - podziękowania za danie akcji 'zielonego światła'!). Pomijając to - wielkie 'dziękuję' idzie do wszystkich ludzi śledzących tą akcję i/lub zostawiających komentarze pod moimi notkami. Wasze wsparcie było nieocenione, naprawdę. A, tak - miło mi poinformować że niektórzy z Was dołączyli się do 'followersów' Socratic Design. Dobrze o tym wiedzieć, Towarzysze! - zawsze warto zanotować sobie fakt że jesteście otwarci na świetną teorię RPG :).

Wreszcie, ostatnia ale równie ważna sprawa. Czy to rzeczywiście 'koniec'? Nah, nie. Cóż, przynajmniej mam nadzieję że nie :). Ciągle czekam na nowe 'sokratejskie' artykuły - i jestem przekonany że Troy nie powiedział jeszcze ostatniego słowa na swoim blogu. Przez takie postawienie sprawy - moje zadanie jest 'tylko zamrożone' (na jakiś czas). Nie zmienia to jednak faktu - że akcja została wstrzymana. Co prowadzi nas do dwóch konsekwencji. Pierwszej - do moich wrześniowych wakacji ;). Teraz skupię się na innych rzeczach - i, nie oszukujmy się, wszystko co powiązane z erpegami... trochę mimo wszystko zwolni. Dlaczego? - cóż... 'rozmowy trwają' - szykuję grunt pod nową akcję/akcje ;). Po drugie zaś - moje własne projekty RPG. Chciałbym skończyć przynajmniej jeden z nich. I przetestować go. Wreszcie mam na to wszystko trochę więcej wolnego czasu. Uwierzcie mi, SD.PL było naprawdę czasochłonnym przedsięwzięciem (ale dającym również wiele satysfakcji!)

Podczas jego 'zamrożenia' - mogę robić inne rzeczy :) (... nie tylko około-erpegowe). Czas na odpoczynek, heh.

Trzymajcie się!

Pozdrawiam serdecznie,
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Dopiero teraz zauważyłem, iż jest to też 200 wpis blogowy w Ogrodzie z etykietą 'RPG'. Miła sytuacja. 

10 opinii.:

Gratki.
Z wieloma rzeczami się nie zgadzam z Troyem ale dobrze, ze taki materiał wypłynął na naszą słowiańską scene. Może trochę oświeci nowe pokolenia. Dla nas troche za późno :p. Pozdrawiam.

Dzięki.

Co do różnic zdań, cóż...

http://rpgkepos.blogspot.com/2011/03/socratic-design-pl-25xii2005-zjawisko.html

Punkt o 'Uniwersalnym Zaprzeczeniu' ;).

Pozdrawiam,
Skryba.

@Skrybo
Luz, nie pluje przecież. Sprostuje wcześniejszą wypowiedź, nie oceniam tez Troya negatywnie. Dotyczą anglo-saskiego czy zachodniego rynku i ok. Nie dane mi było weryfikować. Ale na nasze polskie [czy w moim wypadku okresowo bardziej wschodnie] ziemie nie widze sensu pełnej recepcji. Swoje racje mam i działają. Czy za kilka lat będziemy "Zachodem" [jak Czechy powiedzmy]? Pewno krok za krokiem tak. Dlatego twoją akcję oceniam przez pryzmat młodych twórców. Starzy tacy jak lucek [znający powyższe] czy ja [nie publikujący] czytają bardziej z ciekawości. Późno już pewno znowu mędze bez puenty.

To ja też w dwóch językach:
Спасибо за перевод
i po polsku:
THNX za tłumaczenia mon, zajebisty z ciebie coolziom.Awesomówa!

Ten, jaki poliglota ;P

Trzymam kciuki za tę i następne (;>) akcje!

Gratulacje, spore dzieło, panie kolego :-)
No to co teraz? Gramy?


l.

@ No.ze - przyznam że nie patrzyłem w ten sposób na akcję SD.PL. Fajnie by było gdyby rzeczywiście stało się tak jak piszesz :). I spokojnie - nie atakuję Cię :). Sam nie zgadzam się z Troyem w paru punktach - ale, tak jak pisał, to co nam przekazuje niekoniecznie musi sprawdzić się u nas.

@ B.A. Borejcus (ile Ty masz tych swoich wcieleń :P?) - Не за что :).

@ Tweet - mail 'się tworzy'. Dziś pewnie będzie więcej 'mięska' niż ostatnio. KK przysłała mi paczkę. Mamy sam-wiesz-co - więc wszystko gra. Wreszcie, chciałoby się rzec :P.

@ lucek - co teraz? Teraz czas na odpoczynek :). Do końca września nie wystartuje 'większa akcja'. Owszem, jedna 'mała' pojawi się za tydzień/dwa - ale całe paliwo pójdzie na październik. Przynajmniej mam taką nadzieję, heh. Ale póki co - sza.

A co do grania one-hapek-owego - muszę najpierw stworzyć sobie nową drużynę RPG. Jeśli ktoś działa w Toruniu - dajcie mi znać. W którymś komentarzu - albo via mail (satoru [d0t] mitsu [piesek] interia [d0t] pl).

Peace all,
Skryba.

Gratuluję. I okrągłej liczby erpegowych notek i olbrzymiej wytrwałości w dążeniu do celu, Skrybo. Zrobiłeś kawał świetnej roboty i nie tylko cieszę się, że są ludzie tworzący coś takiego, ale również, że poznałem jednego z nich. Mogę brać sobie Ciebie za wzór samozaparcia i oddania erpegowej sprawie.

Czołem!
DRC

Wielkie podziękowania za włożony wysiłek!
Artykuły były bardzo interesujące i przydatne.
Aż sobie wydrukuje i dam do poczytania znajomym :)

@ Darcane - no wiesz: 'Gościu, tutaj będzie Ci dobrze - tutaj dobrem najwyższym jest... RPG :)' - hasło (szczęśliwie - w 100% niewyborcze :P) zobowiązuje :). Dziękuję! - choć cukru nie szczędziłeś, Towarzyszu ;).

@ bohomaz - i dopiero to jest wyznacznikiem sukcesu akcji SD.PL, nie zaś - jak to ktoś gdzieś kiedyś mi napisał - liczba komentarzy pod wpisami :). Bardzo mnie tą deklaracją ucieszyłeś. Jestem też pewien iż Troy również będzie zadowolony.

Swoją drogą - dziękuję za czujność! Poprawiłem błędne zdanie w notce dot. Fortuny. Niestety, raz na jakiś czas - w takim ogromie kb tekstu - zdarzają się omyłki. Zwykle wyłapywałem je 2-3 dni po 'premierze' - ta jednak idzie 'na Twoje konto' :). Spasiba!

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pozostawienie tu swej opinii :).

Skryba.

Prześlij komentarz