Red Dream (przymiarki do v. 2.0) - podstawa mechaniki.

Priviet ;),
Ciągle dłubię nad moim niewielkim projektem RPG (GM-less) pt.: "Red Dream" (v 2.0). Ostatnio wreszcie uprościłem mechanikę! - wszystko co ważne, udało się zmieścić w jednym prostym założeniu. O tym -i o innych rzeczach powiązanych z czerwonym snem- przeczytacie w dzisiejszej notce. A jutro... cóż, jutro warto zawitać do Ogrodu ;)...

Więc jest tak. Każda Postać posada Przedmioty (poza Dziećmi, oni mają Moce, które są dla nich unikalne). Przedmiot = zasób w grze. Taka waluta w mechanice. Całkiem proste, prawda? - skomplikujmy to nieco. W RD można robić tylko trzy rzeczy*: używać, wymieniać bądź ignorować (czyt. pasować) Przedmioty. I, w drodze wyjątku, raz na całą sesję gry każda postać może (ale nie musi) stracić Przedmiot i wejść do Mgły.

I tyle. To jest cała postawa zasad i reguł w mojej grze. Oczywiście, potem dochodzą jeszcze Absoluty oraz Więzi, ale... Absoluty powstają gdy używa się Przedmiotu - natomiast Więzi powstają gdy następuje wymiana Przedmiotów między postaciami. Absoluty to zdania, które muszą pojawić się w epilogu - Więzi zaś są czymś co łączy historie dwóch postaci. Ciągle nie popadamy w nadmiar rzeczy do zapamiętania, więc jest ok IMO.

Pewnie, dochodzi jeszcze Mgła i Moce Dzieci - ale zawsze łączą się one z walutą w grze: Przedmiotami. Czy to przez odebranie jednego Przedmiotu jednej Postaci (jest to przykładowa Moc jednego Dziecka) - czy to przez wtrącenie się do Więzi poprzez odwrócenie działania użytego w niej Przedmiotu (jest to Moc nabyta dzięki Mgle). Ale - Mgła to opcja, nie reguła. A Moce to unikaty, które można stosować raz na sesję.

Haraszo ;)?

Pozdrawiam,
Michał "Skryba." Ziętek.

PS. - * piszemy tu naturalnie tylko i wyłącznie o akcjach wspieranych przez mechanikę.   

2 opinii.:

Weź to w końcu napisz i daj do przeczytania:P

... siedem stron mam - myślę, że w 10 uda mi się zamknąć podręcznik.

Też byś się wziął do roboty ;P.

Pozdrawiam :),
Skryba.

Prześlij komentarz