Red Dream (przymiarki do v. 2.0) + P19 (część 5., ostatnia).

Priviet ;),
Wot, koniec teoretycznego ględzenia ;). Trzy ostatnie pytania z P19! Nie powiem, mam już dobrze poukładaną wizję tego czym ma być druga wersja mojej GM-less RPG. Teraz wystarczy tylko przestać pisać 'o tym' - i zrobić 'to', że aż zacytuję mego dobrego znajomego :). A potem - i to będzie chyba 'najciekawsze' - wystarczy 'to' 'tylko'... przetestować ;).

Tak jak pisałem, postanowiłem podzielić P19 na kilka części. I, ponownie, nie będzie to też czyste rzucanie pytań w próżnię, jak w przypadku Wielkiej Trójki. Jeśli będę z czymś miał problem - napiszę o tym wprost i poproszę Was o rady.

- - - 

RED DREAM – P19.

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15) 16)  - te już znacie ;).

17) Co oferuje Twoja gra potencjalnym odbiorcom, czego inne gry nie mogą / nie mają / nie chcą im zaoferować? - ludzie, no a ile znacie gier RPG których akcja toczy się w metaforycznej sowieckiej Rosji, a ;)? Pewnie, jakieś istnieją - być może lucek będzie wiedział więcej. Ale dla takiego laika jak ja - który, bądź co bądź interesuje się tym pięknym krajem - istnieje póki co tylko dość 'prowizoryczna' pierwsza wersja Red Dream. Czas to zmienić ;) - RD 2.0 = zaproszenie do kraju, który 'można poczuć - ale nie można zrozumieć', kierowane specjalnie dla Was. Podane w formie erpegowej. I, w założeniach, mające dawać narzędzia za pomocą których stworzycie ciekawe historie z wykorzystaniem archetypów wziętych prosto z historii Rosji.

18) W jaki sposób planujesz wydać swoją grę i co chcesz zyskać przez jej publikację? - 
darmowy PDF na semi-profesjonalnym poziomie. Wiele zależeć będzie od mego zadowolenia z finalnej wersji tej gry. Nie będzie ona na pewno komercyjna - ale ilość pracy i wysiłku który włożę w 'dopieszczanie' podręcznika, określi miara tego jak zostanie przyjęty. Jeśli jednak beta-testy wypadną nad wyraz pomyślnie - z pewnością dołożę wszelkich starań by o RD 2.0 zrobiło się głośno tu i tam. To jednak tylko mrzonki - póki co, czas już rozpocząć sklejanie dostępnych materiałów... w jedną całość.

19) Do jakiej grupy odbiorców kierujesz swój produkt? - 
ludzi lubiących Rosję ;P (nooo... to już widzę jaki 'sukces' odniesie ta gra w Polsce ;)). A poważniej - głównie dla swoich graczy i paru osób, które na przestrzeni tych kilku miesięcy zainteresowały się tym projektem i wyraziły chęć jego przetestowania (a są tacy, wbrew pozorom). Grupą docelową są ludzie, którzy lubią wspólnie budować ciekawą historię używając ku temu dostarczonych im narzędzi (w tym przypadku: postaci, przedmiotów i mechaniki Więzi/Absolutów). Sądzę, iż ludzie dla których najważniejsze na sesjach są rzuty kośćmi - nie będą się dobrze bawić w RD 2.0. Eksploracja świata gry również nie zachęca do rozgrywki tych, którzy lubią odkrywać ciekawostki settingu.

- - -

Pozostaje tylko jedno pytanie...

Znacie jakieś 'rosyjskie' RPGi?

Pozdrawiam,
Michał "Skryba." Ziętek.

4 opinii.:

Widziałem dwie rzeczy czerpiące z rosyjskiego ducha:

Bylina & Bogatyr Jareda Sorensena - http://www.1km1kt.net/rpg/bylina-bogatyr
Mythic Russia do HeroQuesta - http://rpggeek.com/rpgitem/47436/mythic-russia


l.

Tak właśnie coś podejrzewałem, że w tej liście RPGów do akcji 1hp jest jedna 'rosyjska' gra, heh...

Ale o tej drugiej - pierwsze słyszę. Dzięki za wskazanie - popatrzę, cóż takiego jest w nich ciekawego :).

Peace,
Skryba.

Na początku przepraszam Skryba, że jeszcze nie odpisałem na Twoje maile.
RUS to gra wydana w Australi link powinien być gdzieś tutaj.
Co do Rosji i RPG - mam rozgrzeban tekst (2 lata około) prezentujący właśnie gru za Buga. Jest szansa że w tej dekadzie wrzucę go na bloga.

Spokojnie, pośpiechu nie ma :). Weź pod uwagę ile mi to zajęło, heh.

RUS - hm... poszukam. A co do tekstu to z chęcią się z nim zapoznam.

Peace,
Skryba.

Prześlij komentarz