Piątkowa Piątka #12 - What a lovely surprise!

Witajcie. Czasami gdy myszkuję sobie po blogach innych osób, udaje mi się natrafić na bardzo ciekawe notki... ale będące tak 'skrzętnie' schowane, że doprawdy - przynajmniej mi osobiście - trudnym zadaniem byłoby szybkie dokopanie się do tych informacji. Wertowałem ostatnio kilka witryn - i oto co udało mi się na nich znaleźć. IMHO, warto się z tym zapoznać :).

Dziś, z okazji Piątkowej Piątki przedstawiam Wam pięć wartych do przejrzenia wpisów - pięć odnośników do notek dotyczących ciekawych rzeczy erpegowych. Rzeczy, które albo z jakiegoś powodu sprawiają iż ciągle o nich pamiętam - albo też które mogą być źródłem inspiracji dla Waszych projektów. Enjoy!

1) Setting Does Matter - 'Jeśli masz pomysł na świetny scenariusz osadzony w autorskich realiach – nie czytaj dalej. Po prostu go spisz. Jak pokazuje praktyka, masz dużą szansę wygrać, bo najważniejszy jest oryginalny pomysł. Być może w ten sposób najłatwiej pokazać jego nieszablonowość.Jeśli jednak masz równie dobry pomysł na scenariusz osadzony w realiach znanego, najlepiej wydanego po polsku systemu, czytaj dalej. Oto pięć powodów, dla których pisanie do popularnego settingu ma swoje zalety' - przynajmniej zdaniem Macieja Reputakowskiego :).

2) Erpegowe zasoby SIX - jakby kiepska nazwa, no ale cóż... ważna jest zawartość książki, a nie jej okładka, prawda :)? Fallen Angels (edycja pierwsza), Fate PL, Fudge PL, Gramarye by Carl D. Cravens (FUDGE) [PL], Halo Role Playing System by R. Garner and ETP [PL], Na Ratunek Marsowi!, Pogranicze RPG, Projekt Karmelek, RISUS PL, Siepacz 1.3 (to chyba pierwsza pełna autorska gra na którą trafiłem w sieci :)!), Klanarchia Roller 1.0... sporo tego, prawda? - nie da się ukryć, że Sławomir Wrzesień odwalił kawał dobrej roboty. Zachęcam do przeglądania i zasysania plików dostępnych w jego skarbnicy ;).

3) KRYSZTAŁY CZASU by AVNAR - 'Poniżej opisuję pokrótce na czym polegają najważniejsze zmiany:  Usunąłem profesje, zamiast nich jest dowolność w kreowaniu bohatera w oparciu o Umiejętności magiczne, kapłańskie, wojskowe, złodziejskie i ogólne. Postać jest tworzona w oparciu o system punktowy a nie losowy. Choć jak się ktoś uprze to można i tak. Zawody można wybierać, tak jak i zdolności czy ułomności. Starałem się aby były one zbalansowane i każda miała sens.' - na tym lista zmian się nie kończy ;). Po więcej informacji zapraszam jednak na blog PANDHEMION, prowadzony przez Avnara :).

4) Szablon postępu prac nad grą RPG - znów nazwa trochę kiepska, ale, cytując: '[to  takie] "to do list" z paskiem postępu. W przybliżeniu rzecz jasna. Taka namiastka raportów z tworzenia gry. W miarę możliwości będę aktualizował tę stronę. Jak poniżej widać, etap tworzenia podzieliłem na trzy części - w ogólnym rozliczeniu wszystkie traktowane są po równo. Pod tymi częściami wypisałem nieco więcej szczegółów, zostawiając sobie jeszcze po ok. 10% na dodanie jakichś punktów. Teraz wydaje mi się, że wyczerpałem temat, ale nie wiadomo, co z czasem przyjdzie do głowy. [...] Obok każdego punktu dopisałem jego przybliżoną wartość procentową oznaczającą (pi razy drzwi) jaką część całości stanowi". Powodzenia, Tweet :)!

5) Wrzuceni W Heksy - ciekawa notka informacyjna z początku tego roku. 'Nareszcie udało mi się przeczytać przyzwoity artykuł o old schoolu w języku polskim - [...] Popełnił go ShadEnc (w sensie Encu zamaskowany?), a znaleźć arta można w Rebel Times #40. Fajowski tekst, bez typowo nadwiślańskich idiotyzmów w stylu "RPG wzięło się z Chainmail i polegało na łażeniu po lochach". Cud, że autor w ogóle widział / grał czy też poznał 3LBB i wie o czym pisze, co rzadko zdarza się w e-fundomie.pl. Really good job.' - a ja tu potwierdzam to, co prawi Ojciec Kanonik :).

Kolejna Piątka - o ile coś mi nie wyskoczy (a to ostatnio całkiem prawdopodobne) - już za tydzień.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

2 opinii.:

Wow, Skryba mnie podlinkował... Naprawdę, nie wiem co powiedzieć... To wzruszenie...
Przede wszystkim chciałbym podziękować swojej rodzinie...

Cytat: 'A bierz Pan to, bez krępowania! :)' - no to bierzemy :P.

Pozdrawiam :),
Skryba.

Prześlij komentarz