Piątkowa Piątka #11 - Turn the page...

Witajcie. Szczerze pisząc - rzadko mam możliwości, fundusze i czas na komiksy. Choć, nie ukrywam, jak już dorwę jakiś ciekawy zeszyt - w stylu Strażników - to jakby reszta świata nagle gdzieś znikła (efekt porównywalny do pasji Darcane'a związanej z grą w Veto ;)). I zazwyczaj cieszę się gdy gdzieś w sieci uda mi się odszukać komiks poświęcony, surprise, RPG :).

Dziś, z okazji Piątkowej Piątki przedstawiam Wam pięć wartych do przejrzenia witryn - pięć odnośników dotyczących około-erpegowych komiksów. Oczywiście wybór jest jak najbardziej subiektywny - i jeśli sami macie dojście do jakiś polskich komiksów traktujących o RPG, nie omieszkajcie zostawić komentarz ;). Pamiętajcie - komentować może każdy!

1) ROTFLpg - "ROTFLpg to darmowy komiks internetowy zainspirowany "kfiatkami" jakie przytrafiły mi sie podczas sesji Rpg. Niektóre ze skeczów to wręcz zobrazowane wersje rozgrywek, w których brałem udział chodząc jeszcze do LO ;) Nowe odcinki ukazują siew tym dziale. Jeśli więc dysponujesz nadmiarem wolnego czasu, zapraszam do lektury ". Klasyka! - wszystkie części (+ bonusy) mogą też być pobrane stąd - lepiej je ściągnąć, sam ROTFLpg znikał i pojawiał się w sieci niczym wczorajszy sen. A szkoda by było gdyby kiedyś zniknął na zawsze (odpukać).

2) Tam gdzie MG mówi dobranoc - O Autorce: "Ewa 'DragonLady' Sosnowska, rasowa smokomaniaczka z potężnym fiołem na punkcie rysowania i smoków. Większość wolnego czasu spędza na znęcaniu się nad kartkami papieru lub wprowadzaniu w życie rozmaitych "twórczych" pomysłów. Bardzo lubi zwierzaki, szczególnie psy i koty. Znaki szczególne - duża ilość smoków w najbliższym otoczeniu i podobno dość pokręcone poczucie humoru." - a do tego bardzo fajnie rysuje :). Oficjalna strona Autorki znajduje się pod tym adresem. Enjoy!

3) Bardzo Odważni Bohaterowie - "A więc tak: Regins - prawy i odważny rycerz (o wysokim instynkcie samozachowawczym...), Kime - elfia kapłanka 'zaginionej' bogini (może trochę zbyt pazerna, no ale cóż...), Ritche - elfi minstrel o pesymistycznym podejściu do życia (szkoda, że tak kiepsko gra...), Adrienne - przecudowna, najinteligentniejsza i wogóle najcudowniejsza elfka na świecie (moja postać!!!) oraz Mortix - przedsiębiorczy, acz trochę grubiański krasnolud (ku niezadowoleniu ogółu zbyt entuzjastycznie korzystający z broni palnej... )" - ja tam go nawet rozumiem ;).  

4) RPG-owcy - od razu uprzedzę, że osoby u których słowo 'manga' wywołuje skręt lewo-bieżny tylnej części gałek ocznych... raczej nie mają czego szukać pod podanym powyżej adresem. Kreska zmienia się wraz z upływem lat - ale ostatecznie wszystko kończy się na wspomnianym wyżej stylu. Co do humoru... jest specyficzny - kreska w sumie również (patrz wyżej). Ale, co kto lubi. A, no i jeszcze taka informacja na sam koniec - niestety ten komiks nie jest aktualizowany od roku. I, jak to zwykle w takich przypadkach bywa, raczej już się nie podniesie.

5) Kroniki NS - No coś podobnego - NS 'doczekało' się swego własnego komiksu ;). A tak poważniej, to przysiągłbym że gdzieś jeszcze widziałem jakiś polski komiks poświęcony NS. Pamiętam tylko tyle, że jeden z bohaterów w nim przedstawionych... był Indianinem. Jak ktoś go znajdzie - niech podeśle link. Obawiam się bowiem, iż tak jego kreska (bardziej w stylu ROTFLpg) jak i proponowany humor jest jednak lepszy niż w 'kronikach'. Nie twierdzę że są one złe - ale, tak jak w przypadku poprzednika: co kto lubi. Subiektywnie - widywałem lepsze.

Miłego przeglądania! - kolejna Piątka - już za tydzień.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Jako ciekawostka. Komiksy bywały też używane 'przeciwko' grom RPG. Przykład tego typu 'krytyki' (w tym przypadku, systemu D&D) znajdziecie tutaj. Perełka z 1984' roku! + doprawdy przepiękny tekst: 'Burn them!' ;).

4 opinii.:

Piękne, nie znałem tego. Dzięki za wygrzebanie!

Drobiazg :).

Peace,
Skryba.

ROTFLpg pamiętam z dawnych czasów, chyba jeszcze gimnazjalnych. Jeden z pierwszych webkomiksów, jakie czytałem. :) Teraz bawi mnie chyba trochę mniej, ale przypomina stare dzieje. :P Reszta komiksów ma albo słabą kreskę, albo słaby humor, albo te dwie rzeczy na raz. Aczkolwiek prace DragonLady są całkiem całkiem.

Tak czy inaczej, dzięki za wygrzebanie. Szczególnie za numer jeden, bo nie mogłem nigdzie znaleźć. :)

Uprzedzałem ;). Cały problem z tym, że - o dziwo - mało mamy w sieci polskich komiksów o RPG. A i jakość, jak sam piszesz, 'trochę' jakby odbiega od takiego OOTS :P.

Niemniej, jak sam znasz jakieś polskie 'odpowiedniki' - pisz śmiało!

Pozdrawiam :),
Skryba.

Prześlij komentarz