Piątkowa Piątka #10 - And even more cool actions.

Witajcie. Nie pisałem Wam tego poprzednim razem... ale w erpegowym poletku istnieje znacznie więcej 'akcji' niż 'marna piątka Skryby' ;). Dziś, by trochę dookreślić (ale nie domknąć!) temat, kolejne pięć inicjatyw. Niektóre z nich - są już znane. Inne - pojawiły się... hm, wychodzi na to iż na przestrzeni ostatniego tygodnia. Zapraszam :).

Dziś, z okazji Piątkowej Piątki przedstawiam Wam pięć wartych do przejrzenia witryn - pięć odnośników dotyczących inicjatyw erpegowych. Oczywiście wybór jest jak najbardziej subiektywny - to co prezentuję nie jest czymś w stylu 'kolejna top5 inicjatyw blogosfery'. Po prostu - patrzę na to co mi się spodobało i co IMHO warto pokazać kilku osobom raz jeszcze ;).

1) Przypinki eRPGowe - 'Angielskojęzyczna blogosfera przynosi naprawdę masę fajnych patentów. Tak było z Karnawałem Blogowym, tak było z 15 gier w 15 minut i wieloma innymi inicjatywami, które naprawdę mi się spodobały. A i wielu innym osobom w Polsce również, jeśli przyjrzeć się dwudziestej czwartej już edycji Karnawału czy ilości wpisów zatytułowanych 15 gier w 15 minut przed kilkoma miesiącami. Przyszła pora na plakietki, przypinki czy badge. Jak zwał u nas tak zwał, ważne że pomysł świetny określający za pomocą ikon styl w jakim gramy. Mi patent się spodobał.' - tako rzecze Borejko :).

2) Komiksy z Blogosfery RPG - 'Zainspirowany komiksem tworzonym przez jednego z autorów bloga Post Apo 2012 postanowiłem przygotować swój własny. Z tą różnicą, że dotyczący Blogosfery RPG w Polsce. Będą to krótkie, kilku kadrowe opowiastki z Blogosfery oraz (lub) wiążące się z tematyką RPG, najczęściej karykaturalne i humorystyczne. Żaden z nich nie ma na celu obrażenie kogokolwiek, więc jeśli komiks dotyczy Twojego bloga lub Ciebie, nie bierz go do siebie, a spójrz na to z promocyjnej strony. W końcu robię Ci reklamę! Jednak nie bój nic, jeśli będę chciał Cię wykorzystać, to jakoś się z Tobą skontaktuję i omówimy szczegóły.' - zaprasza nas do zabawy imć Sakwan ;).

3) Moja Postać w RPG - 'Pełno u nas blogowych akcji kopiowanych z zachodu. "A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają". Wrzućmy, więc do RPGowego gara coś co od siebie. Proponuję, abyście opisali swoją ulubioną postać w grach RPG. Może to być bohater gracza, postać niezależna lub bohater dzieła, które was zainspirowało. Lubisz bohatera, którym zaczynałeś zabawę w RPG? Pisz śmiało. Twój Mistrz Gry wymyślił NPCa, którego pamiętasz przez długie lata? To jest właśnie to czego potrzebujemy. Umieśćcie na blogach rysunki, historie postaci, statystki bohaterów. Napiszcie wszystko co uważacie za ważne i potrzebne.   Stwórzmy wspólnymi siłami Galerię Bohaterów polskich RPGowców.' - cytując Piastuna :).

4) Miniatury Fabularne - 'W myśl hasła: "minimum treści, maksimum zabawy" MF to projekt niewielkich objętościowo (do 100 stron), ale z wielkim potencjałem gier fabularnych w formie elektronicznej (PDF). Docelowo także w systemie POD (druk na żądanie). Wszystkie gry, mimo małej objętości są zamkniętą całością i zawierają wszystko co potrzebne do rozgrywki: własną mechanikę gry (nie korzystamy z cudzych rozwiązań), świat (choćby były tylko w zarysie), opcjonalne gadżety (karty, plansze, wzorniki, żetony, itd.). Cały projekt zakłada wydawanie dobrej jakości, polskich gier fabularnych, w przystępnym formacie. Celem dodatkowym jest rozwój polskiej sceny RPG, by poszerzyć wybór i zapełnić luki. Potrzebujemy właśnie Ciebie.' - sam Jagmin wzywa nas do działania :)...

5) Tu znajduje się miejsce na Twoją akcję :) - znacie jakieś inne akcje 'około-erpegowe'? Piszcie śmiało. Na powyższej liście świat przecież się nie kończy. Mamy chociażby 1hp, Nibykonkurs, 'Co w blogosferze piszczy a co zgrzyta' - i z pewnością kilka innych rzeczy jeszcze by się znalazło (sam wiem o dwóch, ale nie są one 'oficjalne'). Skryba jest w końcu 'tylko' jeden - i nie ma w zwyczaju bycie w wielu miejscach jednocześnie, więc, nie krępujcie się... piszcie śmiało :). A. I przysiągłbym, że o czymś ważnym zapomniałem. I, jak to zwykle bywa, nie mogę sobie przypomnieć o której akcji myślałem (?) dzisiaj przy 'wizualizacji' tej notki. Cóż. Mam nadzieję że mi się przypomni.

Tradycyjnie - na dziś to już wszystko :).

Kolejna Piątka - za tydzień.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

2 opinii.:

Genialna ta dzisiejsza piątkowa piątka - zwłaszcza moja postać rpg i miniaturki:D aż sobie zapisze te miniaturki a co do postaci to pamiętam jak raz MG wykminił że nas wielka głowa małej dziewczynki goniła po mieście:D

Moja postać RPG - szczerze, przemawia to do mnie troszkę bardziej niż zapinki :) (choć pewnie też 'sobie przypnę' parę... własnych). Co do mnie, mam sporo 'wartych zapamiętania' postaci. Np. Chocholi Rycerz, Pani Kapitan Purple czy chociażby Golem Nicholas. Coś się z tego na pewno wybierze :P.

Co do miniatur - cóż. Powiedzmy iż ta inicjatywa mogłaby jednak, hm, bardziej aktywnie się kręcić. Co mi przypomniało, że miałem się w jej sprawie skontaktować z Jagminem. Skleroza. Muszę sobie zanotować co powinienem jeszcze zrobić przez wyjazdem do Torunia. Maile same się nie napiszą, niestety :P.

Pozdrawiam,
Skryba.

Prześlij komentarz