RPG Kepos v 2.0! - Nowe szaty Pani z Drzewa :).

... cha- cha- cha- cha- cha-n-ges ;)!
Witajcie! Udało się. Pięć długich dni harówki z niezrozumiałymi dla mnie komendami. Tony maili z imć Tweetem. Wiele wypitych aż do ostatniej kropli butli z Coca-Colą (od dziś rzucam to świństwo). I... mimo paru problemów z szablonem odpalanym via FireFox... mogę raz jeszcze powtórzyć: udało się. Z dumą prezentuję Wam Kepos w wersji 2.0 ;).

Erpegowy Ogród (...z greckiego Kepos to Ogród, to tak dla przypomnienia ;)) posiada nowy, bardziej nowoczesny layout! Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się, iż to wszystko jest takie trudne. Pewnie, kiedyś grzebałem dla zabawy w kodzie HTML i tworzyłem sobie swoje strony internetowe - ale chyba dopiero przy okazji 'pracy' nad przerobieniem tego szablonu na to co właśnie widzicie, przekonałem się iż to zadanie jest przytłaczające. I, przyznaję, sytuacji wcale nie poprawiał fakt, iż nie-do-końca wiedziałem co zmieniałem w tym kodzie. Prawdę powiedziawszy, nadal nie-do-końca to wiem ;P.

Tak się bowiem składa iż, jako laik, robiłem wszystko metodą którą wymyśliłem, nazwałem i opatentowałem (poza pierwszym i ostatnim punktem - reszta się zgadza ;)) - 'metodą wielu prób i wielu błędów'. W praktyce szło w tym 'tylko' o to, iż niżej podpisany ładował pierwszy szablon (Rollinex) po czym dokonywał w nim mniej lub bardziej 'przypadkowych' modyfikacji. Jeśli okazywało się, iż zmiana jest pożądana w systemie, z zadowoleniem zapisywał szablon jako pierwszą kopię. Jeśli jednak okazywało się, iż rozsypała on cały system (a tak się zdarzyło... z pięć, sześć razy ^,^'), rzucał on jakimś zgryźliwym komentarzem na temat swoich bokobrodów, po czym - napoczynając kolejną dwulitrową butlę z czarną smołą - wgrywał poprzedni 'zapis gry'. I próbował raz jeszcze. Efekt?


Inspirujący ;P. Tak, tak. 11 (!) kolejnych wersji szablonu musiało zostać utworzone by ostatecznie przeistoczyć się w... cóż, w coś co mi się osobiście podoba. Nie jest to zapewne szczyt możliwości ludzkości jeśli idzie o blog-design, ale, hej, po takim amatorze jak ja, można było spodziewać się czegoś gorszego ;P. A patrząc na to wszystko co udało mi się zrobić przez te kilka dni - sądzę, że nie wyszło źle. Zostawiłem sobie zresztą sporo możliwości ew. rozbudowy szablonu w bliżej nieokreślonej przyszłości (czyt. wtedy gdy poduczę się tego całego HTML'a ;)).

Jednakże, warto dobitnie zaznaczyć, iż spory udział w samej akcji miał też Towarzysz Tweet. Jemu to należy się wór podziękowań i słów uznania za:

- wytrzymanie na pozycji będącej pod ciągłym naporem notorycznego i zaraźliwego entuzjazmu pewnego skryby ;),
- porządkowanie i trzymanie w szwach swojej skrzynki pocztowej po serii spamu od wyżej wymienionego ;P,
- cierpliwe znoszenie fanaberii tego ostatniego w stylu: 'a zrobisz mi k30'stkę?' ;].

Ale - przede wszystkim - to nie kto inny a Tweet jest właśnie tym, który zrobił Pani z Drzewa dobr... ekhym. Z paru powodów uznajmy po prostu, iż to ten jegomość sprawił, iż Pani z Drzewa zaczęła się nam tajemniczo uśmiechać :). Tweet jest bowiem Autorem nowego logo RPG Kepos! - które, muszę przyznać, nabrało dodatkowego kolorytu (heh, dosłownie). Tak jak pisałem w mailach - dla Ciebie, Towarzyszu, coś może być wstępną wizją, prototypem, pierwszym szkicem. Dla mnie - jest granicą moich amatorskich możliwości. A swoją drogą - nie zapomnijcie przypadkiem odwiedzić bloga Tweeta - facet pisze może i niewiele, ale z sensem, co mu się oczywiście chwali. Tak czy inaczej, dziękuję Ci raz jeszcze! - i jednocześnie nie wątpię, że 'nasza druga sprawa' też zakończy się pełnym sukcesem :)

Ale póki co, cicho sza - bo jeszcze każą nam obu pić kanadyjski syrop klonowy :P.

Podziękowania należą się także imć Borejko. Czasem aby móc zacząć działać potrzeba małej iskry inspiracji. Nie ukrywam, iż efektem prowadzonych między nami rozmów była także opcja aby pchnąć RPG Kepos na nowy tor w swojej krótkiej historii. Że o wynikłej z tych rozmów konieczności przemyślenia paru rzeczy związanych z blogowaniem, publikowaniem postów tudzież z innymi aspektami bloga - nie wspomnę. Dzięki za Twoje sugestie! - ufam, że obgadamy jeszcze wiele spraw. Tematów nam przecież nie brakuje, co widać po pewnej skrzynce na waniliowo-miętowym forum z Twojej strony ;).

Za 'zewnętrzne oko' tudzież opinie dotyczące projektu 'Nowe Szaty Pani z Drzewa' - słowa pochwalne idą też w stronę Arkadiusza (nick nieznany ;P) oraz Karola (vladimirqa). Spasiba, Panowie - dobrze jest zawsze mieć kogoś, kto patrzy na wszystko z nieco większym dystansem :).

Wreszcie, 'podziękowania' należą się Sori1004jy - za to, iż jej nieziemska muzyka trzymała mnie na nogach od pierwszego do ostatniego dnia prac nad usprawnianiem mej witryny.

Btw. YouTube: 0 - Sori1004jy: 1. Yeah!

Ostatnie spojrzenie - tak to wyglądało jeszcze parę dni temu!

A co poza 'yeah!' ma do zaoferowania nowe oblicze RPG Kepos? Wiele - ale póki co... 'rozmowy trwają'.

Warto jednakże zajrzeć do Ogrodu, chociażby jutro wieczór - aby móc poczytać historię pewnego czołgu ;).

A do tego czasu - komentujcie Nowe Szaty :)! Jak się podoba, co warto by jeszcze doszlifować, et cetera. 

Pozdrawiam serdecznie,
Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Kolejna część notek związanych z akcją SD.PL - w Sokratejską Środę :]

5 opinii.:

Całkiem dobra robota :D Szaleniec z Ciebie ale idziesz do przodu jak burza:D

Niemniej, w tym szaleństwie jest metoda :)...

Dzięki za komentarz! Starałem się w końcu :P.

Peace,
Skryba.

Sporo roboty w to włożyłeś. Fajny motyw z tymi buttonami z etykietami i wpisami. Działa szybko i sprawnie, a zajmuje mało miejsca, fajny patent :)

Dziwi mnie tylko ta linijka tekstu na samej górze bloga widziana w przeglądarce "variable definitions"... Tak miało być? ;>

Oj na pewno nie. Skrybo znajdź tą linijkę w kodzie swojego szablonu (nie chybnie na samym jego szczycie) i z łaski swojej usuń. Wygląda mi to na jakiś zawieruszony komentarz w kodzie, ale pewnie z błędnym tagiem. :)

Niestety, to jest komentarz...

[<]!--Relies on the js written out in navbar.gxp--[>]

(oczywiście, bez tych [] - po prostu inaczej nie dało rady tu tego wklepać)

... który pojawia się automatycznie za każdym razem gdy go usuwam i zapisuję szablon :/. A w FF ponad bar-loadem stoi sobie '-->' i się śmieje. Ech.

Ktoś ma jakieś pomysły? - wykasowałem wszystkie inne komentarze... ale ten akurat stawia opór.

Pozdrawiam,
Skryba.

Prześlij komentarz