Piątkowa Piątka #9 - Some cool actions.

Witajcie. I się porobiło - pisać notki z dwudniowym wyprzedzeniem, heh ;). Niemniej, 'służba nie drużba' - nawet jeśli za wpisami stoi klon imć Skryby ;]. Zapraszam więc do zapoznania się z najnowszą, dziewiątą już, piątką. Tym razem poświęconą... ciekawym inicjatywom różnych blogowiczów (choć nie tylko). Miłej lektury! - i pamiętajcie: do niedzieli jestem nieobecny i nieosiągalny. Hehe :P.

Dziś, z okazji Piątkowej Piątki przedstawiam Wam pięć wartych do przejrzenia witryn - pięć odnośników dotyczących tak inicjatyw erpegowych. Oczywiście wybór jak najbardziej subiektywny - to co prezentuję nie jest czymś w stylu 'top5 inicjatyw blogosfery'. Po prostu - patrzę na to co mi się spodobało i co IMHO warto pokazać kilku osobom raz jeszcze ;).

1) RPG FAQ - 'Witamy na stronie RPG FAQ, gdzie możesz zadawać i udzielać odpowiedzi na pytania związane z grami fabularnymi.' - cytując Jagmina, znanego mi chociażby z Nibykonkursu i świetnej gry (którą kiedyś muszę poprowadzić - jak tylko znajdę nowy RPG team). Nie uwierzycie - ale to naprawdę działa. To ciekawe miejsce, w którym można uzyskać naprawdę wielce interesujących informacji w stylu: 'Co to jest metaplot?' czy 'Dlaczego ludzie krytykują Roboticę?' (cytując Darcanea: 'po raz [tutaj wielocyfrowa liczba ;P]'). Wielkie brawa za tą akcję - tym bardziej, że sam planowałem coś podobnego (ach, skromność godna skryby ;)). A poważniej - polecam z całego serca zajrzeć. I, być może, zadać pytanie.

2) 300 pomysłów na przygody - 'Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią rozpoczynam publikację trzystu pomysłów na przygody w formie krótkich "zalążków". Lista przeznaczona jest raczej dla początkujących Mistrzów Gry i choćby dlatego większość pomysłów odnosi się do klasycznych światów fantasy. Starałem się jednak, by koncepcje były raczej uniwersalne i możliwe do dostosowania do większości konwencji.' - szczerze? Po pierwszym odcinku nie wierzyłem początkowo w powodzenie tej akcji. Ale, co zrobić - Darcane się uparł ;). I dziś możemy zerkać na 6. część jego '300 pomysłów na przygodę'. Pomijam już kwestię samego słuchowiska poświęconego RPG - 'toż to każdy chłop ma u siebie pod strzechami' ;] (taki żarcik). Pogratulować samozaparcia :).

3) Master Mind - 'Odkryj w sobie Mistrza! Master-Mind to grupa miłośników gier fabularnych, skupiona wokoło cotygodniowych (czwartek 22:00) warsztatów podczas których, chcemy: wzajemnie się doskonalić, wzajemnie się inspirować, poznawać siebie lepiej, komunikować się natychmiast, głosowo.'. Szczęśliwi Ci, którzy mogą operować swym głosem i za jego pomocą prowadzić tego typu rzeczy ;). Khaki odwalił tym razem kawał dobrej roboty - choć, nie ukrywam, osobiście przesłuchałem tylko kilka 'audycji'. Głównie z powodu tego, iż niektóre tematy - najzwyczajniej na świecie - nie są dla mnie szczególnie interesujące. Ale, hej, co kto lubi. Jestem przekonany, iż znajdziecie tam coś, co Was zaciekawi :).

4) Karnawał Blogowy RPG - chyba już kiedyś o nim pisałem, hm. Przypomnijmy słowa Borejko: 'Mój plan jest niewielki: ot, ci blogerzy którzy zechcą i piszą o grach fabularnych uczestniczą w evencie, który ma jeden cel: raz w miesiącu każdy z nich pisze jeden wpis, pod jednym wspólnym uniwersalnym tematem'. I, kto by pomyślał, że raz rozkręcony, Karnawał trwa aż po dziś dzień. I to jak trwa - obecnie jego Opiekunką jest... Blanche. Będąca też - co chyba cieszy najbardziej :) - pierwszą niewiastą w dziejach, która podjęła się sprawowania tej funkcji. Więc, na co czekacie? - Towarzyszki i Towarzysze, dołączcie do tej rewolucji - i napiszcie swój wpis na najnowszy temat Karnawału (więcej szczegółów: tutaj).

5) Wyszukiwarka Mistrzów i Graczy - na koniec, rzecz którą w zasadzie odkryłem dość niedawno (what a fail!). 'WMIG jest pierwszą i unikatową w Polsce wyszukiwarką współgraczy, projektem mającym na celu pomóc Tobie i innym fanom gier fabularnych, bitewnych, karcianych i planszowych znaleźć ekipę do gry. Nie czekaj, załóż konto już teraz.' - być może jest to dobre rozwiązanie problemu kilku osób ze znalezieniem sobie graczy. Póki co - jeszcze z tego nie skorzystałem. Ale, kto wie - może to i lepszy sposób niż, hm, 'chodzenie z podręcznikiem do wampira' po wydziałach Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ;P. Tak czy owak, rzecz godna uwagi. Co najmniej.

I voila. Na dziś to już wszystko :). Kolejna Piątka - za tydzień.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek*.

PS. * - ... czy raczej jego zły brat bliźniak ;).

6 opinii.:

No, no, już drugi raz goszczę w Piątkowej Piątce - zaszczyconam. ;)

Dziękuję za umieszczenie w tak szacownym gronie, Skrybo! Cieszę się, że ktoś docenia moje przygódki. :) Jak tam po Polconie? Urwał mi się z Tobą kontakt.

A ja nawet nie zwróciłem uwagi na to że przez 24 edycje nie było Matek Prowadzących tylko sami Ojcowie.

@ Blanche

Oj tam - możesz założyć, że 'po cichu' wspieram pewną rewolucję :P. Fajnie, że pojawiły się kolejne karnawałowe wpisy!

@ Darcane

Nie urwał, co zamroził ;]! - sobota i niedziela były mi bardzo intensywne (...z kilku powodów). Zaś ja nie miałem zł w kom. ;).

Podejrzewam, że jeszcze się do Ciebie odezwę :P.

@ B.A. Borejcus

Podobnie jak w przypadku powyższego jegomościa - parę rzeczy też muszę z Tobą 'obgadać' :).

Co do komentarza - cóż, kiedyś musiała się nam ona trafić :). I - IMHO - dobrze, że jest :P.

Peace,
Skryba.

... przyznam, że nie rozumiem :P.

Peace,
Skryba.

Prześlij komentarz