Socratic Design PL - 18.XII.2006 (Czym jest Setting? – część 4 [z 4]).

Witajcie,
Ha! Tego się pewnie nie spodziewaliście, co ;)? A jednak - piąta notka z SD ląduje właśnie w Ogrodzie! Prezentuję Wam czwartą, ostatnią część z serii sokratejskich notek teorii RPG tyczących się Settingu. Owszem, jest to poniekąd formalność i domknięcie całości, niemniej nie warto zostawiać pracy rozgrzebanej. Doczytajcie więc ten krótki 'artykuł', który poznaną teorię przekuwa w praktykę. Miłej... sami wiecie czego :).

- - -

Czym jest Setting? – część 4 [z 4].

Hejka,

Sądzę, że właśnie dotarliśmy do ostatniego artykułu z serii. Na potrzeby tego artykułu, użyję metody SDJ by ponownie zaprojektować naprawdę świetny setting zawarty w oryginalnym wątku zawartym na Story Games (który stał się też źródłem inspiracji do tworzenia samego cyklu poświęconego Settingowi). Zachęcam do ściągnięcia tego settingu i przetestowania go na Waszych sesjach. Sugerowałbym użycie mechaniki z gry Shadows of Yesterday, jako że IMHO jest to dobry system za pomocą którego można rozegrać kilka sesji w w/w setting.

Oto i plik [o dziwo - ciągle można go ściągnąć! - dop. Skryba].

Jest to dokument typu RFT. Dajcie mi znać, jeśli nie będziecie mogli go ściągnąć.

Nutka refleksji na koniec. SDJ służy mi dobrze – za jego pomocą robię to, co chcę zawrzeć w Settingu do jakiejś z moich gier. Obawiam się jednak, że SDJ może w pewien sposób zachęcać ludzi by tworzyli kolejne, bliźniaczo do siebie podobne, „D&D-kowe” Settingi. Ale, ale – to w końcu tylko metoda pozwalająca Wam ZACZĄĆ prace nad Waszym własnym Settingiem. Jeśli jednak wybierzecie właśnie SDJ jako narzędzie za pomocą którego będziecie chcieli go tworzyć – bądźcie mimo wszystko otwarci na inne możliwości. Poszerzanie Waszych horyzontów i uzupełnianie własnych definicji dot. rzeczy typu Geografia, Historia, Władza czy Mieszkańcy – z pewnością przysłuży się projektowi. Istnieją w końcu setki możliwości, niekoniecznie związanych z tradycyjnym podejściem do tworzenia Settingu RPG. A przede wszystkim, pamiętajcie że dobry Setting dostarcza graczom oraz MG narzędzi, które ci wykorzystują podczas Właściwej Rozgrywki.

Peace,
Troy.

- - -

Oryginalny wpis blogowy, autorstwa Troya Costisicka, został opublikowany na blogu Socratic Design w dniu  18.XII.2006 r - i jest do wglądu pod tym adresem.

- - -

Kilka słów Skryby: ... nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizycji ;).

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

0 opinii.:

Prześlij komentarz