Красный сон -> Red Dream (przymiarki do v. 2.0) + Wielka Trójka.

Priviet ;)
Nie tylko Socratic Designem żyję ostatnimi czasy ;) (chociaż macie wszelkie prawo w to wątpić... szczerze mówiąc, pewnie sam też bym w to zwątpił patrząc na te 'seryjki' tekstów per dzień z zaledwie 24h dobą, heh ;]) Pamiętacie Красный сон? - cóż, parę osób (...spasiba, Towarzysze! Wasze czyny nie zostaną zapomniane w finalnej wersji gry!) na przestrzeni kilku miesięcy przekazało mi kilka niezwykle cennych opinii o mojej grze. Głównie krytycznych ;P.

Wskazywali oni na wiele elementów, które są w niej co najmniej ‘problematyczne’ (delikatnie powiedziawszy) – przeszkadzały im głównie  niedopracowane (...a także niedookreślone) zasady, nie zaprezentowanie czytelnikowi proponowanego przez grę stylu rozgrywki oraz techniczne wykonanie projektu (zwłaszcza użycie w nim cyrylicy - faktycznie, nie wyglądała ona zbyt zachęcająco).

Taaa...

Wszystko powyższe nakazało mi przemyśleć wiele aspektów tego małego projektu.

Postanowiłem dokonać w nim 'paru' zmian – i przetestować je tak szybko jak to będzie możliwe.  A że akurat nadarza się okazja by wykorzystać ku temu kilka narzędzi znanych z SD.PL, cóż, w to nam wszystkim, a już na pewno mi, graj ;). Na dobry początek, Wielka Trójka i to jak ja widzę trzy główne kolumny, na których zamierzam oprzeć cały nadchodzący R-D v 2.0.

- - - 

RED DREAM – Wielka Trójka.

1) O czym jest Twoja gra? – o konsekwencjach oraz o tym w jaki sposób nasze czyny przyczyniają się do ich powstawania.

2) Co robią postacie graczy? – wymieniają się przedmiotami i kreują koniec (a może dopiero ich początek?) wszystkich historii wszystkich postaci, które miały pecha zgubić się pewnej mglistej nocy 'gdzieś w dorzeczu Jeniseju'.

3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli taki istnieje)? – gracze odgrywają całą plejadę postaci, decydują też które przedmioty swej aktualnie odgrywanej postaci użyć lub przekazać innym postaciom. Wszystko po to aby w ostatniej scenie ustalić ich dalsze losy. Wyjątkiem jest gracz mający za BG Borzysława (jedna z postaci 'dostępnych' w grze) – ten gracz odgrywa tylko jego przez całą jedną sesję gry (reszta czynników pozostaje bez zmian, też może używać/przekazywać [oraz otrzymywać] przedmioty innym postaciom, też wpływa na dalsze losy - tak swoje jak i innych postaci obecnych w rozgrywce).

- - - 

Ha, IMHO jest dobrze. Krótko i rzeczowo. Wiem(y) co będzie głównym paliwem gry (konsekwencje), wiem(y) co robią w niej postaci (przez swe czyny decydują o końcu historii wszystkich osób w niej obecnych oraz o swoich własnych losach) i wiem(y), że w grze nie ma MG, zaś sami gracze odgrywają więcej niż jedną postać (...wyjątkiem jest gracz, którego BG to Borzysław) oraz (z)używają żetony po to by pod koniec rozgrywki wiedzieć kogo, co i dlaczego czeka.

Wszystko kręci się też póki co wokół głównego tematu gry – konsekwencji swych czynów.

Ale o tym jak to założenie będzie wspierane przez Setting, mechanikę, et cetera, przeczytacie dopiero wtedy gdy opracuję szablon P19 ;).


Póki co zaś - pozdrawiam wszystkich serdecznie... i idę spać - 30 km dzisiejszego wycisku na rowerze robi już powoli swoje ;).

Michał "Skryba." Ziętek.

PS. Ogród posiada już 21 Gości Honorowych - do grona osób zacnych, acz niekoniecznie aktywnie tutaj piszących (żartuję, żartuję! - jeszcze się niektórzy obrażą i w ogóle przestaną wpisy komentować ;P), dołączył imć John Doe. Zdrastvuj, Tawarisz!

2 opinii.:

Głupia literówka i syf został, no nieważne.
Treścią mojego usuniętego komentarza miało być:

Ciekawa koncepcja. Czekam na efekty pracy nad nowomianowanym Red Dream'em.

PS: John Doe to mój googlowy alternick :)

Heh, chyba re-mianowanym :). Raz już miał taką nazwę - ale to częsta, erm, 'przypadłość' jeśli o moje projekty idzie. Chciałbym mimo wszystko dokończyć i przetestować RD przed końcem tych wakacji (co niestety oznaczać będzie jedno, ale o tym napiszę na początku kolejnego miesiąca).

Pozdrawiam,
Skryba.

PS. No widzisz - jaka ironia (patrząc na to co napisałem w PPS) z tym Johnem Doe ;). A, no i posprzątałem - rekordzistą robienia tu syfu nie jesteś ;P.

Prześlij komentarz