Socratic Design PL - 12.XII.2005 (wstępu część pierwsza).

Witajcie wszyscy,

Mój dzisiejszy wpis jest w pewnym sensie wyjątkowy. Może to zbyt wielkie słowo, ale tak się w tej chwili czuję, mogąc zaprosić Was do śledzenia mych postępów w tworzeniu... Socratic Design PL. Nim przejdę do właściwej części pierwszego – z naprawdę wielu! – wpisów, z którymi mam nadzieję uwinąć się do momentu rozpoczęcia mych wakacji (skromnie licząc), kilka słów wyjaśnieni. Przewrotnie zacznę od cytatu: we’re opening a big ol' can of worms i przedstawię Wam pokrótce osobę, bez której najprawdopodobniej Ogród nie wyglądałby tak, jak wygląda on dzisiaj. Przesadzam? – może trochę, ale za chwilę dowiecie się czemu mi tak zależało na wdrożeniu tej akcji w życie :].

Znany chociażby z The Holmes and Watson Committee, A Mystery Solving Game of Intrigue z ostatnego Game Chefa, Troy Costisick - teoretyk, RP game(s) designer i naprawdę miły facet - udzielił mi zgody na przetłumaczenie tylu tekstów z jego bloga ilu tylko ma dusza zapragnie i, co ważniejsze, zamieszczenie ich właśnie tutaj, w Ogrodzie. W Ogrodzie, który pierwotnie miał być właśnie polskim odpowiednikiem Socratic Design. Sami zresztą zobaczcie, jak bardzo nasze blogi – poza treścią – są do siebie podobne... żeby nie wspomnieć o tym, iż motto Ogrodu jest jawną aluzją na sokratyczne zamiłowania Troya, przekładane na etap tworzenia jego gier. Inna rzecz, iż teoretyk ze mnie żaden, więc mój Ogród szybko zmienił ‘formę wydawniczą’... a dzisiaj wszystko zatoczyło ładne, zgrabne koło ;).

Uf, no i dobra, dość przydługiego wstępu. Do rzeczy. Dzisiaj zacznę skromnie – symbolicznie wręcz. Tak jak zaczęła wspomniana wyżej osoba, która pewnego dnia po prostu otworzyła... wielką puszkę pełną robaków.

- - -


Hejka,

Witajcie na blogu Socratic Design! Jeśli wpadliście tutaj by szukać odpowiedzi na pytania jak napisać własną grę role playing – trafiliście do złego miejsca. Ja mogę zaoferować Wam tylko pytania. Pytania, dzięki którym być może będziemy mogli wspólnie osiągnąć sukces tam, gdzie pojedynczo odnieślibyśmy porażkę. Kreując tego bloga, moim celem jest właśnie stawianie pytań, gromadzenie odpowiedzi i dzielenie się zebraną w ten sposób wiedzą ze wszystkimi projektantami gier role playing na świecie. Czasem będę tutaj uparty – takie moje prawo. Czasem będę się tu mylił – wtedy będę się kajał. Czasami natomiast zaoferuję Wam coś błyskotliwego – a wówczas będziemy świętować. Zawsze jednak będę się troszczył o popieranie naszej wspólnej sprawy: promocji niezależnych gier role playing (indyków/indie rpg – dop. Skryby).

Nie ukrywam, że ten projekt może mnie po prosty przerosnąć. Jestem bowiem nikim więcej jak nowicjuszem w erpegowej teorii oraz amatorem w tworzeniu gier. Może to i lepiej. Mym celem jest przecież właśnie zwracanie się tutaj do osób, które dopiero zaczynają swą podróż - które są takie jak ja sam. Wspólnie będziemy badać krainy publikowania oraz tworzenia niezależnych gier RPG.

Oczekujcie wkrótce kolejnego wpisu. Rozrysuję wszystko na stole i położę pierwszą cegiełkę pod przyszłe fundamenty byście mogli przekonać się sami jak to wszystko będzie – w mym zamyśle – działać.

Peace,
-Troy.

- - -

Parę słów Skryby: Troy dał mi również możliwość komentowania jego wpisów i dodawania mojego punktu widzenia, z czego zamierzam czasem korzystać gdy uznam, że mój komentarz jest gdzieś potrzebny. Bez obaw jednak, nie będę teoretykował ;). Aha, i jeszcze jedno. Moje tłumaczenie jest i będzie dość luźne, niedosłowne, skupiające się głównie na oddaniu esencji (ducha) artykułu aniżeli na zachowaniu puryzmu zgodności językowej z oryginałem. Troy został o tym powiadomiony – i nie ma nic przeciwko takiemu postawieniu sprawy. Lecz w przypadku jakichkolwiek wątpliwości – będę kontaktował się z Autorem i zasięgał rady u specjalistów od języka.

Jeśli natomiast Wy dostrzeżecie w tłumaczeniu błąd – piszcie o nim śmiało w komentarzach.

Po sprawdzeniu czy rzeczywiście strzeliłem byka, poprawię.

Pozdrawiam,
Michał „Skryba” Ziętek.

PS. Serwus Darcane ;)! Jak widzę podejmujesz pewne kroki by 'przymusić' mnie do skrobnięcia paru słów o Twojej akcji na moim blogu :P. Witamy wśród Gości Honorowych ;].
PPS. Coś się pokićkało gdy pierwszy raz umieszczałem notkę - musiałem ją skasować i umieścić raz jeszcze. Oby tym razem działało.

2 opinii.:

Zaczyna się fajnie :)

Szczęśliwie, po tych wstępnych wpisach zabawa zaczyna się rozkręcać i lecą już arty na temat teorii erpegowej i innego pokrewnego stuffu ;).

Pozdrawiam i dziękuję za komentarz,
Skryba.

Prześlij komentarz