Dobre wieści #2 - Socratic Design PL!

Witam wszystkich,

Ten tydzień obfituje póki co w dobre wieści. Wczoraj wyszło niespodziewanie iż wygrałem grę RP - natomiast dzisiejsza akcja, której to logo widzicie po lewej, kiełkowała w mej głowie już od dłuższego czasu. Jednak po paru dniach udało mi się dopiąć swego - oficjalnie ogłaszam, że w moim Ogrodzie pojawiać się będą przetłumaczone artykuły z Socratic Design.

Być może nie wiecie kto, co i jak zacz - służę więc wyjaśnieniem. Udało mi się uzyskać zgodę Troya Costisicka, dość znanego z The Forge teoretyka role playing games, designera i publishera tychże - na przetłumaczenie jego artykułów z bloga Socratic Design. Dlaczego akurat stamtąd? Sześć lat temu to właśnie tam zaczął się on dzielić swoim doświadczeniem z nowymi ludźmi w tej branży. Mogę tylko powiedzieć, że te teksty nie tylko dostarczają kilku ciekawych spojrzeń na sprawę game designu czy teorii erpegowej (...co Wy na to by przyłożyć doń antyczną szkołę filozoficzną?), ale są przy okazji napisane bardzo przystępnym i 'lekkim' piórem.

Troy wyraził też nadzieję, że jego praca będzie użyteczna dla fanów RPG w Polsce - osobiście sądzę, iż tak właśnie będzie, a już jestem niemal pewny, iż niektórzy z Was uznają lekturę tych artykułów za dość interesującą by umieścić tutaj komentarz lub dwa :).

Na obecną chwilę, cały 2005 rok (poza jedną osobistą notką) został przetłumaczony - uzgadniamy jeszcze z Troyem jak będzie się odbywać proces tłumaczenia jego tekstów. Niemniej sądzę, iż w tym tygodniu pojawi się tzw. wstęp do SD oraz pierwszy artykuł poświęcony Wielkiej Trójce - czyli trzem pytaniom, które spędzają sen z powiek każdemu twórcy gier (a przynajmniej niżej podpisanemu ;]). Ufam też, że wszystko będzie zapięte na ostatni guzik - same tłumaczenia oczywiście przygotuję najlepiej jak tylko moja znajomość języka Szekspira pozwoli... zresztą, nie będę uprzedzał w tym wpisie co zamierzam robić. 

Wszystko wyjaśni się w pierwszej, prawdziwie 'sokratejskiej', notce.

Będzie się działo, więc zostańce z nami ;).

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek.

9 opinii.:

No proszę, proszę ;-)

Whoa, a to prezent na Dzień Kobiet!

A chwila, ja nie noszę kiecki...

~Szabel - nikt nie jest doskonały ;).

Dzięki wszystkim za komentarze!
Skryba.

No, fajnie fajnie ^^

Przy okazji, zapraszam na moją dzisiejszą audycję okołofantastyczną w Radiu 404.
Darcane

Narobiłeś mi ochoty ;)
Czekam z niecierpliwością na pierwszy tekst.
Avnar.

Nareszcie znalazłem coś dla siebie, zabieram się właśnie do lektury.
Pozdrawiam
Jakub Młokosem zwany.

Prześlij komentarz