Красный сон - ukończony.

Bry,
To co widzicie po lewej stronie swego monitora, jest przykładową stroną 'wyjętą' z podręcznika do mojej gry: "Красный сон" (a.k.a. Red Dream). Miło jest mi także poinformować, że projekt jest w 100% ukończony i gotowy do beta-testów. Niestety, nie jestem pewien kiedy one nastąpią - kiepskie samopoczucie plus ogrom spraw stricte administracyjnych na studiach skutecznie odciągają moją uwagę od tego typu rzeczy. Niemniej, jeśli coś się z tym w najbliższym czasie ruszy - dam znać.

No dobrze, to co w programie?

1) Żetony - to największa zmiana od ostatniego wpisu. Uznałem, że mimo wszystko lepiej jest mieć przedmioty (które używa/wymienia się w trakcie gry) w jakiejś realnej formie. Opis, opisem - ale sądzę że dzięki żetonom nie będzie żadnych niedomówień 'co, kto, ile i komu'. Możecie je dostrzec na przykładowej stronie - natomiast jeśli idzie o całość podręcznika, znajdziecie w nim dwadzieścia cztery żetony + tyleż rewersów.

2) Przemodelowanie i przemeblowanie tekstu. Rozdziały (w sumie sześć) są bardziej spójne, odstępy wyrazistsze a Bohaterowie dramatu w trzech aktach (...czyli Borzysław, Rasputin, Elżbieta i Iwan) doczekali się większych portretów. W kwestii grafik - większość z nich jest oparta na licencji public domain, niektóre są przerobionymi przeze mnie na żetony obrazami codziennych przedmiotów typu lampa, pole szachów, et cetera. Nie powinienem mieć problemów z prawem autorskim.

3) Doszło kilka rzeczy takich jak np. licencja (utwór jest dostępny na licencji Creative Commons: Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 3.0 Polska), spis treści, koda + dwie a4 na żetony (te, które widzicie wyżej są pomniejszone, normalny żeton mieści się w zamkniętej dłoni). Pojawiła się też cyrylica - czcionka Macedonian Church - i numeracja stron. Zastanawiam się jeszcze nad indeksem pojęć, ale nie chcę psuć nikomu zabawy w szukaniu tzw. 'puszczeń oka'.

Cóż, eto wsio. Pytanie ciągle pozostaje takie samo: czy ta gra działa?

Cóż, okaże się to w czasie nieokreślonym.

Pozdrawiam,
Michał "Skryba" Ziętek. 

4 opinii.:

Czekam na pdf.

A poza tym sugeruję karty zamiast żetonów. Można na nich od razu zamieścić opis działania i... nie gubią się tak łatwo. No i dodatkowo - karty nie muszą być w standardowym, karcianym formacie, możesz zrobić kwadraty na przykład. Chyba, że fraza "żeton mieści się w zamkniętej dłoni" ma znaczenie dla mechaniki gry - tj. chowamy żetony po coś.


l.

Zaraz zabieram się do przesyłki.

Co do sugestii- heh, wbrew pozorom trochę się z tymi żetonami namęczyłem [mało lotny żart]. Cóż, nie myślałem nad tym szczerze mówiąc. To może być nawet ciekawe rozwiązanie.

I nie, ta fraza nie ma znaczenia dla mechaniki gry - choć warto Twój pomysł zapisać gdyby coś nagle mi się 'odwidziało' z jawnością żetonów.

Pozdrawiam,
Skryba.

Mozna jeszcze jednego pdfika?
bullterier44@bk.ru

no.ze

~Anonimowy - beta wersja została wysłana pod wskazany adres ;).

Pozdrawiam,
Skryba.

Prześlij komentarz