Nibykonkurs XVII - podsumowanie.

Privjet,

Ufam, że to już ostatnia notka poświęcona N#17 :] (swoją drogą - na forum już ktoś przębąkuje o kolejnej edycji, kurczę, wolałbym jednak najpierw zobaczyć choć jedną recenzję swojej gry :P). Nie to abym specjalnie narzekał - ale po wylaniu w Wordzie tylu tysięcy znaków, odczuwam pewne znużenie tematem ;]. Tak czy inaczej - krótkie podsumowanie.

Bezsprzecznie była to jedna z ciekawszych edycji. Obfitowała w wielu debiutantów i mnóstwo interesujących projektów gier role playing. Nie uniknięto naturalnie pewnych wpadek (choćby tej z niespodziewanym końcem czasu - a.k.a. pomyłce w wyznaczaniu terminu oddawania prac), ale, hej, nawet na tym blogu było parę 'zgrzytów' (głównie niezrozumienie zasad + pomieszanie dwóch uczestników w kategorii debiutantów). Szczęśliwie - wszyscy zainteresowani zdążyli, efektem też czego było pojawienie się... czternastu gier. Szok, huh?

Być może 'winne' były hasła: szczury, atawizm i gotyk - ale, po prawdzie, cieszy mnie wielce, że wciąż istnieją ludzie, którzy chcą i którzy tworzą gry autorskie (jakkolwiek negatywne odczucia określenie to ze sobą niesie). I to nie byle jakie. Jeśli miałbym przedstawić subiektywną listę Top3 projektów #17 odsłony Nibykonkursu, przedstawiałaby się ona następująco:

1) Szczurołapy - by Jagmin. Bez dwóch zdań, czarny koń tej edycji. Pomysł fajny - realizacja jeszcze lepsza. Profesjonalne grafiki, dobry skład, zadowalająca korekta. Czego chcieć więcej? No, części drugiej :). Gra prawdopodobnie zostanie też wydana jako miniatura fabularna.

2) Spirala w dół - by Oddtail. Walka o drugie miejsce była już bardziej zażarta. Po długim namyśle, oddałem je bardzo dziwnemu, niemniej intrygującemu projektowi, który, wśród moich znajomych, zyskał miano 'erpega przewróconego do góry nogami'. Warto jednak go sprawdzić.

3) Szczurze Opowieści - by Wędrowycz. Ostatecznie, to ten projekt otrzymał brąz. Nie jest on zły - jednak miałem podczas jego recenzowania pewne obawy o to jak będzie wyglądać cała jego rozgrywka. Tak czy inaczej - miejsce na podium jak najbardziej zasłużone.

Pozostałym uczestnikom - gratuluję, iż udało Wam się stworzyć i opublikować swoje gry w tak krótkim czasie. Zresztą, biorąc pod uwagę średnią arytmetyczną tych trzynastu gier - wcale źle nie jest: ~5/10 - świadczy to zaś o tym że, przynajmniej w zasięgu Ogrodu, są to projekty, które - przy odrobinie samozaparcia oraz obowiązkowej szlifierki - mogłyby spokojnie przeistoczyć się w gry dobre (w porywach - bardzo dobre :P). Czy jednak tak się stanie? - będę śledził sytuację kilku z nich (trzech konkretniej - nie licząc swojej katedry), które dobrze rokują na przyszłość i których to Autorzy zadeklarowali, iż postarają się je także dopracować.

Do tego czasu - pozdrawiam wszystkich,

Michał "Skryba" Ziętek.

2 opinii.:

Dzięki za podsumowanie. Mam nadzieję, że moje kolejne produkcje tylko podniosą poprzeczkę.

Cóż, życzę Ci więc na Nowy Rok większej ilości wolnego czasu :] - cobyś to miał go zawsze pod dostatkiem na nowe (..no i stare też) projekty gier.

Powodzenia też z 'CUDownymi ikonkami' :P - jakby co to, z miłą chęcią, spiszę recenzję już gotowego projektu :)... Ale - z tego co widziałem - trochę jeszcze pracy Cię czeka.

Tak czy owak - good luck :).

Pozdrawiam i szampańskiego sylwestra życzę,
Skryba.

Prześlij komentarz