Nibykonkurs XVII - co tam Panie, u 'konkurencji'?

Hejka,

Oczywiście słowo 'konkurencja' zostało użyte nieco na wyrost ;) - niemniej jednak, korzystając z końca weekendu (...czy raczej niedzieli), przedstawiam krótkie podsumowanie kto, co i z jakim efektem. Panie i Panowie, oto uczestnicy, ich pomysły i ich dzieła:



Absu, przodownik - debiutant! 'Bohaterowie kontra szczurzy władca roznoszący zarazę + Dzicy + trochę surrealizmu' - brzmi ciekawie? Pewnie że tak - tym bardziej, iż jego gra (Rathic) jest już w 100% skończona (brawa za naprawdę niezły czas!), jednak z głębszymi refleksjami na jej temat jeszcze trochę poczekam. Póki co - pełna wersja gry do wglądu tutaj;

Beacon, specptyk - 'Wyszła mi gra dość konceptualna, której grywalności nie jestem pewien. Bohaterowie są skazanymi na rychłą śmierć straceńcami, którzy próbują ocalić miasto przed atakiem szczurzych potworów i przy okazji osiągnąć swoje prywatne cele.'. Chcecie się przekonać jak wyszło? Cóż, skończona gra jest już dostępna tutaj;

Jagmin na linii - 'powstanie około 10 stronicowy sandbox w klimacie survival-horroru o niezbyt dzielnych szczurołapach', szczerze mówiąc, chciałbym osobiście zobaczyć jak mu się to uda, projekt nr 1 jak dla mnie :) (postęp prac - z tego co pisze sam Autor, gra jest niemalże ukończona!);

Lucek, 'englishman' - przedstawił dwie koncepcje: gotycki zamek oblężony przez armię szczurów i jego mieszkańcy mający za cel jego obronę. Albo: diler narkotyków i polujący niań policjant ('szczur') w gotyckim klubie. Sam nie wiem, sądzę że lucek wybierze tą drugą opcję i 'wyłamie' się z szeregu klasycznych gier o gotyku i szczurach ;]. Postęp prac: nieznany

Omlet, czytelnik - podobno oparł swoją grę na książce: "Miasto" Clifforda Simaka. 'Olbrzymia, niebosiężna katedra jest wszystkim, co pozostało po ludziach. Szczury - ostatni rozumni mieszkańcy Martwej Ziemi wierzą, że właśnie w niej zawarta jest historia upadku niegdysiejszych władców planety.' - wszystko cool, fajnie i arcyklimatycznie... ale, poczekamy, zobaczymy.

Magnes, niezdecydowany - i zmieniający swoje koncepcję gry niczym rękawiczki ;P. Jeśli się nie pogubiłem, ostatnio padło na: 'Dooobra, zapomnijcie co pisałem wyżej o planszówce. Zacząłem spisywać erpega. [...] Tytuł: Podziemia i szczury.' - postęp prac? - 'aj, kompletnie mi nie wychodzi gra na nibykonkurs'... i wszystko jasne ;];

Pavlo, wylewny ;P - podobnie jak lucek, zastanawia się nad dwoma koncepcjami. Pierwszy: 'przyszłość, gdzie ludzie walczą z humanoidalnymi szczurami o przeżycie [...] pośród grupy zepchniętej do starej katedry.' - lub: 'polowanie na mechaniczne szczury [...], inny świat, w którym żyje zaawansowana technologicznie rasa'.  Niestety, postęp prac: nieznany.

Skryba, skromny - debiutant! Tutaj możecie sobie przeczytać wszystko co napisałem o mojej "Szczurzej Katedrze" ;].

Szabel, skryty - 'Jesteśmy Szczurami. Gardzicie nami z gorących serc swych żelaznych twierdz. Jednak gdy potwór Got’ti-kan grasuje w waszej okolicy zwracacie się do nas. Kiedy coś co sami stworzyliście i chcieliście zniszczyć podnosi łeb w kanałach - my ratujemy wasze marne życia. Kiedy tylko coś was przeraża wzywacie nas i płaszcząc się błagacie o pomoc.'. Erm, brak info. dot. postępu pracy i subtelny eot do czasu jej opublikowania ;P;

[EDIT, 31.10.2010, godz. 20:06] Praca Szabla, 'Szczury z Rom'An', dostępna tutaj.

Urko, zapomniany? - jeśli to ten sam człowiek o którym myślę, cóż, zna(ł) mnie dość dobrze z czasów gdy razem chodziliśmy do gimnazjum ;]. 'Celem gry jest odtworzenie ciągu wydarzeń, które doprowadziły do znalezienia się w katedrze martwego ciała. Akcja rozgrywa się na początku XX wieku, a gracze wcielają się w role kryminalistyków, którzy znaleźli się na miejscu zbrodni.' - cool, możecie wcielić się w nich już teraz, jego gra: 'Morderstwo w katedrze' - jest już skończona!

Wedrowycz, 'Scribd follower' ;] - debiutant! Jego "Szczurze opowieści" - 'to gra o tytułowych gryzoniach, wymyślających gotyckie historie aby obudzić duchy starego zamku. Nie wymaga żadnych kości ani innych gadżetów - czysty storytelling. Inspiracją do takiego rozwiązania była "Anatomia Turinga" lucka'. Pamiętając ile 'technicznych zagwozdek' spowodował u mnie ten ostatni tytuł... aż się boję przystąpić do recenzji ;]. Można ją pobrać stąd lub stąd.

- - -

Jeśli ktoś jeszcze tego nie dostrzega - mamy wyjątkowo udaną edycję Nibykonkursu! Wokoło pełni 'starych wyjadaczy', wielu 'debiutantów', sporo wpisów blogowych uczestników biorących w zabawie (tutaj, tu i tam też) - oraz plejada osób, których 'RPG stand up' wciąż jeszcze może nastąpić - cactusse, Craven, Savarian, Vector.

Czasu pozostało sporo - i wiele może się wydarzyć.

Zostańcie więc z nami i bawcie się dobrze ;],

Michał "Skryba" Ziętek.

0 opinii.:

Prześlij komentarz