Claymore - 'Kartki z podręcznika'.

Priviet,

Ponownie, zgodnie z obietnicą – kilka informacji na temat Claymore (premiera coraz bliżej, a tyle rzeczy jeszcze zostało do zrobienia! – ale, bez obaw, beta wyjdzie o czasie ;)). Primo, przedstawiam kolejne ‘wyrwane strony’ z podręcznika głównego – przedstawiające głównie pierwsze kartki z rozdziału, poświęconego tworzeniu postaci gracza: Awatara. Dostrzec można na nich 18 ich typów, poniekąd będących ‘klasami’, w które mogą wcielić się gracze. Poniekąd, gdyż sam system ich wyboru, różni się jednak trochę od klasycznego podziału wojownik/mag/łotrzyk (co niektórzy dorzucają jeszcze do tego kapłana). W Claymore wszyscy Awatarowie są, mimo wszystko, podobni – i to nie ich dawna (podkreślam: dawna) funkcja jest tym, co ich różni. To co w takim razie sprawi, że bliższym Wam będzie np. Tancerz Niebios od Niewolnika Myśli? Cóż – głównie będzie to jego nastawienie do trzech głównych tematów gry Claymore:

Ucieczka

Przetrwanie

Zrozumienie

Przykładowo, typowy Apostata Pani - ucieka głównie od rzeczywistości, święcie wierząc w to, iż wykreowany przez jego ‘nowego’ boga świat - jest prawdziwy. Dla niego też, akceptacja mniejszego zła, jest właśnie kwestią przetrwania – natomiast samo zrozumienie, jeśli kiedykolwiek nastąpi, być może spowoduje położenie na szali jego życie, każąc wybierać między kompromisem a destrukcją.

Natomiast, dla typowego Protektora Filarów – ucieczka jest tak naprawdę ciągłą podróżą. Przetrwanie, jest tylko skutkiem dramatycznej pogoni za zrozumieniem przez Aeda’mmair, świat gry, w nadziei, że gdzieś tam, w kolejnej zapomnianej kaplicy poświęconej dawnym bogom, tkwi odpowiedź na pytania stawiane przez kolejnych wyznawców.

Naturalnie, podejście poszczególnych ‘klas’ Awatarów nie jest niezmienne, niemniej jednak, gra (mechanika gry, by być konkretnym) punktuje graczy podążających 'swą' ścieżką i karci ich, jeśli zbyt często zmieniają oni swe postawy do kluczowych dla ich postaci spraw.

Oczywiście, kwestia poglądów nie jest jedyną rzeczą, która różni pół-bogów – ale o innych sprawach, jak chociażby o Aspektach i Znamionach, napiszę innym razem ;P. Póki co, lista wszystkich ‘klas’, w które gracze mogą (...ale nie muszą ;>) się wcielić, przedstawia się następująco:

Apostata Pani, Czapli Gwardzista, Łowca Dusz, Mówca Pieśni, Najmita Wzorca, Opiekun Istnień, Poszukiwacz Marzeń, Protektor Filarów, Siepacz Snów, Szaman Sfer, Tancerz Niebios, Tkacz Esencji, Trupi Druid, Upiór Mgieł, Władca Koszmarów, Zaklinacz Demonów, Zwiastun Splendoru.

Nazwy, mogą się zmienić, ale cztero-linijkowe opisy do każdego z nich – już raczej nie ;).

Pozdrawiam,

Michał „Skryba” Ziętek.

2 opinii.:

Strasznie to 'celtycko' wygląda - robi się jakaś dominująca estetyka, która chyba niekoniecznie miała mieć miejsce?
Poza tym tekst w 2 kolumnach lepiej się czyta ;-)


l.

1) Podziękuj IntoDreams ;) (cięcie i cięcia...),
2) Problemy z wyszukiwaniem odpowiednich grafik,
3) Dominująca - hm... no nie wiem - a to źle ;P?

I, racja, tekst 2-kolumnowy jest cool, z tymże w 'Kształtowaniu' zrobiłem wyjątek z wypisaniem (i opisaniem) klas - lepiej wygląda i mieści się na dwóch kartkach zamiast na pięciu ;P. Następna strona w podręczniku jest już 2-kolumnowa ;).

Spasiba za komentarz ;),
Skryba.

Prześlij komentarz