Słownik RPG: drużyna.

Priviet!

Dopadł mnie przebłysk dobrego pomysłu ;)! Postanowiłem, że od tego momentu, zacznę tworzyć pewną (własną) siatkę pojęciową, powiązaną tematycznie z hasłami RPG. I tak, dzisiaj np. wykułem definicję, ha, a jakżeby inaczej! - Drużyny RPG. Oto i ona:

Drużyna RPG - w klasycznym ujęciu, luźny zbiór (tj. minimum dwie osoby - uwaga: nie jest określona górna granica!), mniej lub bardziej, lecz ciągle przypadkowych osób, połączonych w zasadzie jedną tylko rzeczą: chęcią wspólnej gry w RPG. Z definicji, drużyna składa się więc z prowadzącego oraz jego gracza/-y. Wyjątki: gry fabularne, w których nie ma prowadzącego, albo też jest ich wielu.

I tym akcentem, życzę wszystkim dobranoc - pamiętajcie: śpimy godzinę krócej (~argh)!

Michał "Skryba" Ziętek.

PS. Definicja mi oczywiście odpowiada - ale z chęcią uzupełnię ją o inne, ważne wg Was, elementy ;).

2 opinii.:

Mianem drużyny określiłbym raczej grupę tworzoną przez postacie w grze (zwykle graczy, ale bywa, że i jakiś BN prowadzony przez MG się zaplącze).

Woah! A to niespodzianka - aż mi się milej zrobiło na sercu widząc iż ktoś skomentował jeden z pierwszym wpisów na blogu :). Nawet jeśli zrobił to całkiem niedawno - dziękuję :D!

Masz rację, oczywiście - chociaż, jeśli mnie pamięć nie myli, miałem wtedy na myśli zbiorowisko graczy, które zwykłem nazywać 'drużyną [do] RPG'.

Ale jeśli mówić o 'drużyna [w] RPG' - Twoja definicja będzie tu o wiele bardziej odpowiednia :). W sumie teraz dopiero widzę, że to tak można odczytać (w sensie, moje intencje, heh).

Peace,
Skryba.

Prześlij komentarz